رییس شورای اسلامی شهر زاهدان گفت: برخورد و مبارزه جدی با رانت و فساد‌های احتمالی در سیستم شهرداری جزو اولویت‌های شورای شهر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،حسن سپاهی رییس شورای اسلامی شهر زاهدان در نشست مشترک با دبیر و معاونان ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان  گفت: اعضای جدید شورای شهر برخواسته از متن مردم و با انتخاب شهروندان زاهدان انتخاب شده‌اند و کسانی که افتخار خدمت به این مردم را کسب کرده‌اند انصافاً افرادی مطالبه‌گر و پیگیر حق و حقوق عامه هستند.

وی افزود: در نخستین گام و یکی از مصوبات این شورا در اولویت قرار گرفتن پرداخت حق و حقوق عقب افتاده کارمندان و کارگران شهرداری بود و پس از آن مقرر شد که حقوق شهردار و اعضای شورای شهر واریز شود تا با این کار دیگر شاهد عقب افتادگی مطالبات کارگران نباشیم.

رییس شورای اسلامی شهر زاهدان خاطرنشان کرد: در این شورا به هیچ وجه مواردی از جمله رانت و فساد و سفارشات پشت پرده پذیرفته نیست و به طور جدی در صدد هستیم تا این مصادیق منکر را در شهرداری ریشه‌کن کرده و برای احیاء معروفات اداری و شخصی گام برداریم.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از برنامه‌های این شورا سهیم کردن شهروندان در ساختن شهری زیبا و در خور شان آن‌هاست گفت: این امر نیز جز با همکاری همگانی و احیاء واقعی امر به معروف و نهی از منکر در داخل سازمان و میان مردم میسر نخواهد شد و ایمان قلبی داریم که بی‌تفاوتی پیرامون ۲ فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر آسیب جدی به کشور و اعتماد مردم می‌زند.


خدمت به مردم سرلوحه کار شورا باشد

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان وبلوچستان نیز در این نشست گفت: اعضای جدید شورای شهر باید نقاط ضعف و کاستی‌های شورای قبل را مورد بررسی قرار داده و برای رفع آن‌ها اقدام کنند و همین طور اقدامات موثرشان که برای کاهش مشکلات شهروندان بوده را تقویت کرده و ادامه دهند.

محسن اکبری افزود: اعضای شورای شهر که با نظر مردم انتخاب شده‌اند توفیق خدمت به آنان واگذار شده و امیدواریم در پایان مدت زمان قانونی خدمت از این آزمون سخت، سربلند خارج شوند و توشه‌ای برای آخرت خود ذخیره کنند و ما نیز از ایشان حمایت می‌کنیم، اما اگر خدای ناکرده کوچکترین لغزشی از هر فردی سربزند در راستای وظایف قانونی خود عمل خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در ادوار گذشته نیز افراد بسیار خدوم و تلاشگری در شورای شهر حضور داشته‌اند که باید الگوی عمل قرار بگیرند و اگر افرادی در راه رسیدن به امیال شخصی و حزبی خود حرکت کرده‌اند نباید خدمات سایرین زیر سوال برود و با افراد متخلف برابر ضوابط قانونی برخورد قضایی شود.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: شورای شهر ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار