اجساد ۱۳ نظامی آمریکایی که چهار روز پیش در حمله انتحاری به فرودگاه کابل کشته شده بودند، در حضور بایدن به پایگاه نظامی «دوور» رسیدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، اجساد ۱۳ نظامی آمریکا که چهار روز پیش در حمله انتحاری به فرودگاه کابل کشته شده بودند، به  پایگاه نظامی "دوور" رسید.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به همراه «جیل بایدن» همسرش برای استقبال از جسد ۱۳ تن از نظامیان آمریکا به میدان هوایی پایگاه نظامی «دوور» رفتند. در این مراسم استقبال، از خانواده‌های کشته‌شدگان هم دعوت به عمل آمده بود. برخی مقامات نظامی و سیای آمریکا بایدن را عامل کشته شدن این ۱۳ نظامی می دانند.

مک کانل، عضو سنای آمریکا در مصاحبه ای درباره خروج آمریکا از افغانستان گفت: عواقب خروج آمریکا از افغانستان بسیار بدتر از عواقب خروج این کشور از ویتنام است.

همه نظامیان آمریکا قرار است تا فردا از افغانستان خارج شوند. آمریکا پس از ۲۰ سال اشغالگری افغانستان را ترک می‌کند.

 کاخ سفید اعلام کرد: آمریکا در طول این بیست سال حضورش در افغانستان، ۲/۲۶ تریلیون دلار  هزینه کرده است.

مک مستر، مشاور امنیت ملی سابق  آمریکا هم در این باره گفت: جنگ افغانستان با شکست خودمان خاتمه یافت. همه ما در برابر این جنگ ۲۰ ساله مسئولیم.

در حمله انتحاری عناصر داعش به نزدیکی فرودگاه کابل ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند. پس از این انفجارهای انتحاری شبکه سی بی اس به نقل از وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرد: شمار قربانیان انفجار‌های انتحاری کابل از ۱۱۰ تن به ۱۷۰ تن افزایش یافته که اکثریت قریب به اتفاق قربانیان افغان هستند.

در این حمله دست کم ۱۸ نظامی آمریکایی زخمی و ۱۳ تفنگدار دریایی این کشور هم کشته شدند. بر اساس گزارش منابع مطبوعاتی این مرگبارترین روز برای نیرو‌های آمریکایی در افغانستان در یک دهه گذشته بوده است.

انتههای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۱:۵۸ ۰۸ شهريور ۱۴۰۰
نیروهای نظامی با برنامه اطلاعاتی سیا آمریکا کشته می شوند تا بهانه ایی برای تجاوز و ویران کردن کشورهای دیگر را داشته باشند . انفجار فرودگاه کابل کار نیروهای اطلاعاتی آمریکاست این فقط یک بازی کثیف است که بعد از 11 سپتامبر شروع شده وتا الان هم ادامه دارد .
شما یک قربانی هستید برای اهداف کثیف حاکمان خود.
آخرین اخبار