پهپاد‌های آمریکایی به مواضع گروه تروریستی داعش در شرق افغانستان حمله کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، یک روز پس از انفجار انتحاری در فرودگاه کابل و اطراف آن که به کشته و زخمی شدن بیش از ۱۷۰ نفر از جمله ۱۳ سرباز آمریکایی منجر شد، مقامات ارتش آمریکا اعلام کردند به مواضع داعش در شرق افغانستان حمله هوایی انجام داده اند.

دیروز جو بایدن، رییس جمهور آمریکا گفته بود عاملان این حمله انتحاری را مجازات خواهد کرد و به پنتاگون دستور داد در این زمینه وارد عمل شود.

فرماندهی مرکزی آمریکا ساعاتی پیش اعلام کرد این حمله در ولایت ننگرهار در شرق کابل انجام شده است، ولی در بیانیه این فرماندهی مشخص نشده آیا هدف با عاملان حمله به فرودگاه کابل مرتبط بوده یا خیر.

در بیانیه ارتش آمریکا آمده است: نشانه‌های اولیه نشان می‌دهد که هدف ما مورد اصابت موشک قرار گرفته و کشته شده است. ما از تلفات غیرنظامیان در منطقه اطلاعی نداریم.

شاخه خراسان گروه تروریستی داعش پنجشنبه در بیانیه‌ای مسئولیت حمله انتحاری به فرودگاه کابل را برعهده گرفت. به گفته منابع خبری در این حمله انتحاری بیش از ۱۷۰ نفر کشته و زخمی شدند که در این میان ۱۳ سرباز آمریکایی کشته و تعدادی نیز مجروح شدند که در عملیاتی به آلمان منتقل شدند.

حدود ۵ هزار سرباز آمریکایی به منظور تخلیه نیرو‌های خارجی و مردم افغانستان که می‌خواهند خاک این کشور را ترک کنند در فرودگاه کابل حضور دارند. حمله روز گذشته در فرودگاه کابل مرگبارترین حادثه برای نظامیان این کشور در یک دهه گذشته در افغانستان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
این موضوع دو حالت داره، یا یک گروه مخالف امریکا با سو استفاده از شرایط حمله انتحاری نابود شده، یا اینکه تاریخ مصرف گروهی تموم شده و اون گروه اطلاعاتی به ضرر امریکا در دست داشته ند که بایستی نابود می شد، دلیل اینه که چندین روز قبلتر از حمله،رسانه های انگلیس و دو تا از فرزندان نامشروع اش (امریکا و اسراییل) خبر از حمله داعش می دادند. اونا که غیب نمی دونند ، قطعا حمله طراحی شده توسط خودشونه. حتما حذف اون افراد، ارزش شو داشته که ۱۳ سرباز قربانی کنند. و اینکه خودشون رو برای ساده لوحان احمق، دلسوز نشون بدن.
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۷:۴۳ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
داعش شاخه خراسانی دیگه چه صیغه ایی هستند !!! خراسان استانی در ایران اسلامی است منظورشون اینه که بگن ایران هم داعشی تولید کرده در خراسان و فرستاده افغانستان !!! امان از حیله ها و نیرنگها و توطئه گریها و فتنه گریهای انگلیسیها و آمریکایها و صهیونیستها و سعودیهای خبیث که میخواهند ذهنیت مردم جهان رو متوجه ایران کنند بگویند ایران تروریستهای داعشی را می سازد ایران اسلامی باید سریعا موضع خود را در برخورد با این داعش خراسانی برای جهانیان محکم و با صراحت محکوم کند و دست این موذیان فتنه گران را برای جهانیان رو کند که از نام خراسان ایران اسلامی دارن سوءاستفاده می کنند برای اهداف شومشان ایران اسلامی نباید سکوت کند در قبال این جریان نوظهور ساختگی استعمارگران انگلیسی آمریکایی صهیونیستی سعودی . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه .
آخرین اخبار