۱۱۰ پکیج برق خورشیدی با همکاری اداره کل امور عشایر و شرکت برق چهارمحال و بختیاری در بین عشایر شهرستان‌های فارسان، بروجن و لردگان توزیع شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید فرهزاد مدیرعامل شرکت برق چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۱۰ پکیج برق خورشیدی با همکاری اداره کل امور عشایر استان در بین عشایر شهرستان‌های فارسان، بروجن و لردگان توزیع شد و عشایر این مناطق از نعمت برق خورشیدی بهره‌مند شدند.

او با اشاره به اینکه برای تهیه این پکیج‌ها بالغ بر ۱۱ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است افزود: ۹۰ درصد این مبلغ از اعتبارات صنعت برق پرداخت شده است.


بیشتر بخوانید


فرهزاد اضافه کرد: برق این پکیج‌های ۱۰۰ واتی از نوع dc است و قدرت روشن کردن چادر‌های عشایری را تا پنج لامپ دارا بوده و همچنین قابلیت شارژ گوشی تلفن همراه را نیز دارند.

او در ادامه با تاکید بر اینکه اجرای این طرح؛ رفاه و تامین روشنایی مورد نیاز عشایر استان را در پی خواهد داشت، خاطر نشان کرد: ۳۶ پکیج دیگر نیز طی هفته‌های آینده در بین عشایر شهرستان لردگان توزیع خواهد شد.

فرهزاد گفت: سهولت در راه اندازی و کاربری، عمر طولانی، قابلیت جابجایی و حمل آسان، استفاده در مناطق صعب العبور کوهستانی و استفاده در موارد بحران از ویژگی‌های این سامانه‌های خورشیدی است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار