معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: توصیه‌ها برای جلوگیری از تبدیل وضعیت استان کارساز نبود و با ادامه روند بی‌توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی، دهگلان و کامیاران هم به جمع شهر‌های با وضعیت قرمز کرونا پیوستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،محمدابراهیم زارعی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان اظهار داشت: در حال حاضر شهر‌های سنندج، بیجار، دهگلان، کامیاران، مریوان، سقز و قروه در وضعیت قرمز، دیواندره و بانه در وضعیت نارنجی و سروآباد در وضعیت زرد قرار دارند.

او افزود: در حال حاضر شیب شیوع کرونا در استان افزایشی است و موج پنجم سنگین‌تر از موج‌های قبلی در حال گسترش در استان است و اگر همراهی و تعامل مردم نباشد، وضعیت بسیار بدتر می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با اشاره به شکننده بودن وضعیت استان و نیز تکمیل ظرفیت بیمارستانها، از صاحبان اصناف و مشاغل و عموم مردم خواست تا برای جلوگیری از چرخه بیماری، از تردد‌های غیرضروری خودداری کنند.

زارعی با بیان اینکه هر مرحله از کرونا مشمول دستورالعمل خاصی است گفت: وقتی شهری نارنجی و قرمز می‌شود بیش از بیماریابی، اعمال محدودیت‌های شدید برای کاهش گردش ویروس لازم است که این محدودیت‌ها بر اساس مصوبه‌ها و دستور‌های ستاد مقابله با کرونا اعمال می‌شود.

او با تاکید بر اینکه در تمامی ادارات ارائه خدمت به ارباب رجوع منوط به زدن‌ماسک است یادآور شد: نگهبانان ورودی ادارات، موظف به کنترل ارباب رجوع برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با بیان اینکه محدودیت‌های تردد کرونایی به وضعیت قبل از ۲۵ مرداد برمی‌گردد، افزود: تردد از شهر‌های قرمز و نارنجی همچنان نیازمند مجوز تردد بوده و منع تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد به قوت خود باقی است.

زارعی گفت: در شهر‌های قرمز دستگاه‌های ارائه دهنده خدمات ضروری و ماموریت‌های اساسی و مدیریت شهری با تشخیص بالاترین مقام مسئول استانی می‌توانند نسبت به کاهش تا ۵۰ درصد کارکنان اقدام کنند، ولی این کاهش نباید منجر به خللی در ارائه خدمات شود.

او افزود: این وضعیت در شهر‌های نارنجی تا یک سوم کارکنان است و در شهر‌های با وضعیت زرد ۱۰۰ درصد کارکنان دستگاه‌های ارائه دهنده خدمات ضروری و ماموریت‌های اساسی و مدیریت شهری و دیگر ادارات دو سوم آنان حضور خواهند داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان اضافه کرد: پذیرایی رستوران‌ها و قهوه خانه‌ها از مشتریان در فضای بسته ممنوع است و این مشاغل فقط باید بصورت بیرون بر فعالیت داشته باشند، در غیر اینصورت با آن‌ها برخورد خواهد شد.

زارعی یادآور شد: سالن‌های سینما و تئاتر، پاساژ و بازار‌های سربسته، استخر‌های سرپوشیده و باشگاه‌های ورزشی، شهر بازی و نمایشگاه‌های عمومی و اختصاصی نیز همچنان تعطیل خواهد بود.

او از شهروندان خواست به منظور جلوگیری از افزایش بیشتر مبتلایان و نیز کمک به کادر درمان برای رسیدگی مطلوب به بیماران، از برگزاری هرگونه تجمع، مراسم و دورهمی خودداری کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.