مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: جهت نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی طی هفته گذشته یک هزار و ۷۵۰ مورد بازدید از اصناف مختلف در سنندج انجام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، آرزو فلاحی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: با توجه به موج پنجم بیماری کرونا و قرار گرفتن سنندج در وضعیت قرمز تشدید نظارت‌ها بر فعالیت اصناف به شکل محسوسی افزایش یافته است.

فلاحی خاطرنشان کرد: طی هفته گذشته ۱۹ اکیپ مشترک ستادی از ۶۹۲ مرکز، صنف و واحد‌های تجاری بازدید نموده و همچنین بازرسین این مرکز در سطوح محیطی ۶۴۸ واحد صنفی مختلف را مورد بازرسی و بازدید قرار داده اند.

او همچنین به افزایش بازدید از مراکز عرضه غذای آماده، گروه رستوران، بستنی فروشی و کافی شاپ‌ها اشاره نمود و گفت: در طی همین هفته ۳۴۵ مورد بازدید از اماکن یاد شده به جهت حساسیت این مراکز و عرضه غذای آماده و مواد خوراکی به صورت بیرون بر به انجام رسیده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان  ادامه داد: در طی این بازدید‌ها ۶۶۴ کیلو گرم مواد غذائی تاریخ گذشته و غیرقابل مصرف توسط بازرسین این مرکز کشف و ضبط شده است.

فلاحی افزود: در این بازدید‌ها  ۴۶ مورد اخطاریه ۲۴ ساعته بهداشتی به اماکن خاطی صادر شد که می‌بایست در کمترین زمان ممکن نواقص موجود را مرتفع نمایند.

او در بخش دیگری از سخنان خود به دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا که به صورت کشوری در خصوص تعطیلی مشاغل غیر ضرور در هفته گذشته صادر شد گریزی زد و گفت: در این بازدید‌ها که به صورت مشترک با ارگان‌های ذیربط همانند شهرداری، اداره نظارت بر اماکن، نیروی انتظامی اداره صنعت، معدن و تجارت و اصناف به انجام رسید، ۱۷۲ واحد صنفی غیر ضرور که مشغول فعالیت بودند پلمب شدند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در زمینه پیگیری مطالبات مردمی یادآور شد: در مدت زمات یادشده تاکنون ۶ مورد شکایات مردمی ثبت شده در سامانه ۱۹۰ از صنوف مورد پیگیری قرار گرفت و همچنین ۴۱ مورد اخطاریه‌های صادر شده به اصناف نیز جهت حصول نتیجه پیگیری شد.

فلاحی در زمینه نظارت بر سلامت نان تصریح کرد: طی همین مدت ۶ مورد نان خبازی‌ها نیز جهت تعیین میزان نمک در نان و عدم استفاده از جوش شیرین مورد نمونه برداری قرار گرفت.

او در خصوص اقدامات کنترلی بر بهبود کیفیت آب شرب اذعان کرد: در هفته گذشته ۴۵ مورد نمونه بردای از آب مناطق شهری وروستائی و ۳۷۸ مورد تست کلر سنجی در خصوص تایید سلامت آب شبکه لوله کشی توسط بازرسین این مرکز به انجام رسیده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان  نظارت بر برگزاری مجالس و مراسم سوگواری شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین در حسینیه سنندج با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی را از دیگر فعالیت‌های بازرسین این مرکز بر شمرد.

فلاحی خاطر نشان کرد: در هفته گذشته یک هزار و ۷۵۰ مورد بازدید از اماکن، مراکز، واحد‌های صنفی و تجاری توسط بازرسین بهداشت محیط سنندج به انجام رسیده است.

او اظهار داشت: یک هزار و ۱۷۸ مورد نمونه گیری از شهروندان سنندجی طی یک هفته گذشته از نظر ابتلا به بیماری در مراکز تست کرونا در سطح شهرسنندج به عمل آمده است.

فلاحی در پایان ضمن درخواست از مردم به جهت رعایت هر چه بیشتر اقدامات پیشگیرانه و مقابله با بیماری کرونا گفت: متأسفانه عدم رعایت اصول و پروتکل‌های بهداشتی از سوی تعدادی از شهروندان موجب شیوع بیشتر این بیماری و افزایش تعداد مبتلایان و بستری‌ها شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.