مقامات هائیتی برای افرادی که بتوانند سرنخی در خصوص عاملان ترور رئیس جمهور این کشور بدهند، جایزه تعیین کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از خبرگزاری تاس، دولت هائیتی اعلام کرد به افرادی که بتوانند به تعیین محل اختفای سه نفر از افرادی که در ترور «جوونل مویس» رئیس جمهور این کشور که ماه گذشته ترور شد، کمک کنند، بیش از ۶۰ هزار دلار جایزه خواهد داد.

بر اساس این گزارش، پلیس هائیتی به دنبال «Wendelle Coq-Thelot» قاضی سابق دادگاه عالی این کشور، «Joseph Felix Badio» مقام سابق وزارت دادگستری و «John Joel Joseph» سناتور سابق این کشور است.

جوونل مویس، رئیس جمهور سابق هائیتی و همسرش هفتم ماه گذشته میلادی زمانی که افراد ناشناس به محل اقامت وی یورش آوردند، به شدت مجروح شدند که در پی این حادثه وی جان خود را از دست داد؛ اما همسر وی زنده ماند. بعدا مقامات هائیتی اعلام کردند گروه مهاجمان شامل ۲۶ کلمبیایی می‌شد که برخی از آن‌ها بازداشت شده اند. همچنین اعلام شد به طور ملی ۴۰ نفر در این پرونده بازداشت شده اند. رئیس جمهور هائیتی سپس در تاریخ ۲۳ ژوئیه در شمال این کشور به خاک سپرده شد.

چندی پیش مارتینه موئیز، همسر رئیس جمهور هائیتی از شورای امنیت خواست تا برای پیدا کردن قاتلان همسرش کمک کند.
مارتینه موئیز در مصاحبه با سی ان ان در فلوریدای جنوبی گفته بود: «من از شورای امنیت سازمان ملل برای یافتن قاتلان همسرم کمک می‌خواهم. شخصی دستور قتل او را داده و شخصی دیگر برای انجام این کار پول پرداخت کرده است. این‌ها افرادی هستند که ما به دنبال آن‌ها هستیم».

همچنین پیش از این، سخنگوی ارشد پنتاگون تایید کرده بود که هفت نفر از نیرو‌های سابق کلمبیایی که در ارتباط با ترور رئیس جمهور هائیتی در ۷ ژوئیه دستگیر شدند، از سوی آمریکا آموزش نظامی دیده بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۰۵ شهريور ۱۴۰۰
اینکه که دیگه جایزه نمیخواد کار آمریکاییهای تروریسته.
آخرین اخبار