فرماندار ویژه داراب از افتتاح و کلنگ‌زنی ۴۷ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۸۳ میلیارد تومان در هفته دولت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اصغر فرودی فرماندار ویژه داراب از برگزاری مجازی افتتاح با کلنگ زنی پروژه‌ها در هفته دولت امسال خبر داد و گفت: هفته دولت امسال به احترام کادر درمان به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

او در خصوص پروژه‌های هفته دولت افزود: در داراب ۴۷ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۸۳ میلیارد تومان افتتاح یا کلنگ زنی خواهد شد. از این تعداد ۴۴ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۰۳ میلیارد تومان افتتاح و ۳ پروژه با اعتبار ۸۳ میلیارد تومان کلنگ زنی خواهد شد.

به گفته فرماندار ویژه داراب، ۹۸ درصد از پروژه‌های افتتاحی ۲۹۸ میلیارد تومان مربوط به بخش دولتی و یا مؤسسات وابسته به دولت و ۲ درصد یعنی ۵ میلیارد تومان آن توسط بخش خصوصی یا خیریه‌ها اجرا شده است.

فرودی در خصوص پروژه‌هایی که در هفته دولت کلنگ زنی با افتتاح خواهند شد هم گفت: عمده پروژه‌ها در ۱۱ محور در زمینه برق، آبرسانی، گاز رسانی، مسکن و بهسازی روستایی، ورزش و تربیت بدنی، راه‌ها و محور‌های مواصلاتی، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، آب، آموزش و پرورش، خدمات شهری و شهرداری و بهداشت و درمان است.

او همچنین به دلایل کاهش حضور بخش خصوصی در پروژه‌های شهرستان داراب هم اشاره کرد و افزود: عدم استقبال سرمایه گذاران بدلیل مشکلات مالی و شرایط اقتصادی نامناسب جامعه و دیگری هم کامل نبودن پروژه‌هایی که توسط بخش خصوصی اجرا شده، اما هنوز کامل نیست و نمی‌شود آن‌ها را افتتاح کرد، از جمله دلایلی است که موجب کاهش حضور بخش خصوصی در اجرای پروژه‌های این شهرستان شده است.

فرماندار ویژه داراب همچنین از کلنگ زنی و افتتاح ۱۱۷ پروژه در سال ۹۹ خبر داد و گفت: پارسال و در بازه زمانی اول فروردین تا پایان اسفند ماه در داراب ۱۱۷ پروژه با اعتباری ۱۵۸۰ میلیارد تومان افتتاح یا کلنگ زنی شده که ۹۷ پروژه‌ها با اعتبار ۴۴۰ میلیارد تومان افتتاح و ۲۰ پروژه با اعتبار ۱۱۴۰ میلیارد تومان کلنگ زنی شده است. ۹۲ درصد از پروژه‌های افتتاحی توسط بخش دولتی با اعتبار ۴۰۵ میلیارد تومان و ۸ درصد یعنی ۳۵ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی و خیریه بوده است.

فرودی در خصوص حل مشکل آب شرب مناطق جنوبی شهر داراب هم گفت: مشکل عمده بحث خط انتقال است، اعتبار خوبی در جلسه شورای برنامه ریزی از اعتبارات در اختیار ما و نماینده گذاشته‌ایم که در صورت جذب اعتبارات بتوانیم با تکمیل خط انتقال و توسعه شبکه مشکل را حل کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.