نتایج نظرسنجی‌ جدید پایگاه آمریکایی هیل نشان می‌دهد که مردم این کشور معتقدند جو بایدن در مدیریت نادرست خروج آمریکا از افغانستان مجرم اصلی است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پایگاه خبری هیل، نتایج نظرسنجی‌های جدید هیل-هریس ایکس «Hill-HarrisX» که به صورت آنلاین در آمریکا از ۲۰ تا ۲۳ آگوست بین دو هزار و ۸۴۸ نفر رای دهنده ثبت شد، نشان می‌دهد که اکثر رای دهندگان به وعده جو بایدن، رئیس‎‌جمهور آمریکا، مبنی بر تخلیه همه آمریکایی‌هایی که در حال حاضر در افغانستان هستند اعتقاد دارند، اما می‌گویند که وی در مدیریت نادرست خروج نیرو‌های آمریکایی از این کشور مجرم است.

۵۸ درصد از رای دهندگان ثبت نام شده در نظرسنجی ۲۰-۲۳ اوت گفته‌اند که به وعده بایدن مبنی بر اینکه تمام آمریکایی‌هایی را که هنوز در افغانستان هستند، از کابل خارج می‌کند، باور دارند. در حالی که ۴۲ درصد گفتند که این وعده او را باور ندارند. در اوایل ماه جاری، رئیس جمهور آمریکا هزاران سرباز را پس از تسلط طالبان بر افغانستان و تصرف پایتخت این کشور در کابل، به افغانستان بازگرداند. بایدن در ابتدا اعلام کرد که خروج نیرو‌های آمریکایی تا ۳۱ اوت (نهم شهریور) کامل خواهد شد.

هیل گزارش داد: در بحبوحه سقوط کابل، اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان از کشور گریخت. و بسیاری از شهروندان افغانی و اتباع خارجی خواستار خروج از افغانستان شدند. این هرج و مرج مانع خروج آمریکایی‌ها و شرکای افغان آنها از منطقه از سوی دولت آمریکا شد.

در این نظر سنجی ۵۲ درصد از رای دهندگان گفته‌اند که تصمیم برای اعزام نیرو به افغانستان نشان می‌دهد که بایدن در مدیریت نادرست اوضاع مجرم است. ۲۳درصد نیز می‌گویند که فکر نمی‌کنند این نشان دهنده سوء مدیریت است، در حالی که ۲۶ درصد دیگر در این باره اظهار نظری نکردند.

میزان محبوبیت بایدن طی هفته گذشته در نظرسنجی‌های متعدد به زیر ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است. این نخستین بار پس از آغاز ریاست جمهوری جو بایدن است که میزان محبوبیت وی به ۴۱ درصد رسیده است.

کاخ سفید گزارش داد که از پایان ماه جولای بیش از ۵۰ هزار نفر را از افغانستان خارج کرده است. قانونگذاران جمهوری خواه از بایدن خواسته اند تا مهلت ۳۱ اوت برای خروج نیرو‌های آمریکایی را در میان تحولات اخیر نادیده بگیرد. با این حال، کاخ سفید تا به امروز ثابت قدم مانده و سه شنبه اعلام کرد که هنوز به مهلت ۳۱ اوت پایبند خواهد بود.

دریتان نشو، مدیر پایگاه نظرسنجی هریس ایکس پایگاه هیل به هیل تی وی اعلام کرد که برای دولت سخت است که با حقایق موجود استدلال کند و اکثریت رای دهندگان بازگشت هزاران سرباز را به عنوان یک نشانه واضح از سوء مدیریت بایدن درباره خروج از افغانستان تلقی می‌کنند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار