مدیرعامل بانک مسکن گفت: تا پایان امسال بانک مسکن به ۲۱۰ هزار واحد مسکونی، وام مسکن پرداخت می‌کند.

به گزارش خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود شایان مدیرعامل بانک مسکن در خصوص جزئیات ساخت یک میلیون مسکن اظهار کرد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری و تاکیدات رئیس جمهور باید هرچه سریع تر ساخت یک میلیون مسکن آغاز شود.

او افزود: از طرف دیگر از مجلس خواهش می کنیم که وزیران و تیم اقتصادی دولت را هرچه سریع تر تایید صلاحیت کنند تا به وظایف خود برسند و طرح ها زودتر اجرایی شوند.

مدیرعامل بانک مسکن بیان کرد: در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۳۶۰ هزار میلیارد تومان برای سیستم بانکی تکلیف شده است تا بر اساس آن برای ساخت مسکن تسهیلات ارائه شود.

شایان ادامه داد: بانک مرکزی این حجم از تسهیلات را بین ۲۸ بانک و موسسات اعتباری تقسیم کرده است که سهم بانک مسکن از این تسهیلات ۲۱۰ هزار واحد است.

او تصریح کرد: در صورتی که ساخت مسکن را در کشور تسریع و تسهیل ببخشیم، بخش خصوصی با منابعی که در دسترس دارد، می تواند ۳۰۰ هزار واحد و بنیاد مسکن ۲۰۰ هزار واحد مسکن را ایجاد کند.

مدیرعامل بانک مسکن ابراز کرد: سود واحدهای بنیاد مسکن با نرخ ۵ درصد است که در روستاها و بافت های فرسوده ایجاد می شوند.

شایان در پایان اظهار کرد: از استانداری ها، شهرداری ها و دیگر ارگان ها خواهشمندیم که همکاری های لازم را داشته باشند که این اقدامات سریع به نتیجه برسند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار