استاندار کرمانشاه با اعلام اینکه در مجموع در هفته دولت امسال ۲هزار و ۲۲۳ پروژه عمرانی و اقتصادی در استان کلنگ‌زنی یا افتتاح می‌شود، گفت:برای افتتاح و آغاز عملیات اجرایی این تعداد پروژه ۹ هزار و ۸۹۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه با بیان اینکه از این تعداد پروژه ۲۰۹ مورد عمرانی و ۲هزار و ۱۴ مورد نیز اقتصادی است، گفت : برای پروژه‌های عمرانی هزار و ۳۸۴ میلیارد تومان و برای پروژه‌های اقتصادی هشت هزار و ۵۰۶ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

او به تشریح پروژه‌های حوزه اقتصادی پرداخت و گفت : در هفته دولت ۱۳ پروژه اقتصادی با هشت هزار و ۶۱ میلیارد تومان سرمایه گذاری و اشتغالزایی ۳۵۸ نفر کلنگ زنی و ۲ هزار و یک پروژه نیز با ۴۴۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری و اشتغالزایی ۲ هزار و ۷۳۴نفر افتتاح می‌شود.

استاندار کرمانشاه در تشریح پروژه‌های حوزه عمرانی افزود: ۱۴ پروژه با سرمایه گذاری هزار و ۲۱ میلیارد تومان در این حوزه کلنگ زنی و ۱۹۵ پروژه با ۳۶۳ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

بازوند مجموع اشتغالزایی پروژه‌های اقتصادی در استان را سه هزار و ۹۰ نفر ذکر کرد و افزود: در پروژه‌های کلنگ زنی ۳۵۸ نفر و در پروژه‌های افتتاحی ۲هزار و ۷۳۴ اشتغال ایجاد شده است.

کرونا در پروژه‌های عمرانی تاثیر گذاشت

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه شیوع کرونا بر روند پروژه‌های عمرانی تاثیر گذار بود، افزود: افتتاحیه پروژه‌های عمرانی به صورت تجمعی و گروهی انجام نخواهد شد بلکه فرمانداران برنامه‌های افتتاح پروژه‌ها را به صورت مجازی در شهرستان‌ها مدیریت خواهند کرد.

بازوند افزود: با وجود پیک پنجم کرونا در سطح کشور و استان، اما ما یک سند و نقشه راهی را تعیین کرده و مطابق با آن بحث مبارزه و جلوگیری و اقناع‌سازی و رعایت شیوه نامه های بهداشتی را نیز انجام می‌دهیم.

او گفت: همان‌طور که دولت برای تأمین مالی پروژه‌ها از تسهیلات بانکی و بازار سرمایه کمک می‌گرفت دولت جدید و مردم نیز باید به دنبال حرکت جهادی و شبانه‌روزی باشند.

نوسازی بیش از ۱۳۲هزار واحد مسکونی در استان

استاندار کرمانشاه با اشاره به نوسازی بیش از ۱۳۲ هزار واحد مسکونی بعد از زلزله کرمانشاه گفت: روند توسعه‌ای استان در بحران‌ها متوقف نشد و طرح توسعه نفت، گاز و پتروشیمی استان با ۷۳ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری تصویب شده و هم اکنون نیز کار عملیاتی پتروشیمی اسلام‌آباد و صنایع پتروشیمی در سنقر و کلیایی شروع شده وبقیه پروژه‌ها نیز باید سریعا به مرحله عملیاتی برسند.

او استقرار یک ایرلاین در کرمانشاه را ضروری دانست و افزود: این پروژه باید توسط بخش خصوصی انجام شود و امیدواریم استاندار بعدی یک ایرلاین برای غرب کشور ایجاد کند تا استان‌های غربی از سردرگمی پرواز‌ها نجات پیدا کنند.

بازوند گفت: روزی که بنده استانداری کرمانشاه را تحویل گرفتم نرخ بیکاری در استان ۲۲ درصد بود که بالاترین نرخ بیکاری در کشور محسوب می‌شد، اما خوشبختانه تا پایان سال ۹۹ این نرخ به ۱۴.۹ دهم درصد کاهش یافت و بی شک با اجرای پروژه‌های توسعه‌ای این روند کاهشی تداوم خواهد داشت .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
اون چند هزار کلنگی که تو این 40 سال زدین رو اول فسیلهاشو از زیر خاک در بیارین بعد کلنگ جدید! بزنید