معاون شبکه بهداشت و درمان سرپل‌ذهاب گفت : روند مبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان افزایشی است از این رو مردم باید دستورالعمل‌های بهداشتی را با دقت بیشتر و به خوبی رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محسن مرادی معاون شبکه بهداشت و درمان سرپل‌ذهاب گفت : هم اکنون وضعیت این شهرستان از نظر ابتلا به کرونا قرمز است و روزانه شمار زیادی از افراد به این ویروس مبتلا می‌شوند.

او گفت : از ابتدای شروع واکسیناسیون کرونا در سرپل‌ذهاب تاکنون ۲۲ هزار نفر دُوز اول واکسن و ۶ هزار نفر دُوز دوم را دریافت کرده‌اند.

معاون شبکه بهداشت و درمان سرپل‌ذهاب افزود: کادر بهداشت از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ شب به صورت متوالی و بدومن تعطیلی در مراکز تجمیعی و مراکز بهداشتی درمانی روستایی و شهری حضور داشته و آماده تزریق واکسن برای گروه‌های سنی اعلام شده، هستند.

مرادی افزود: بر اساس گروه هدفی که وزارت بهداشت اعلام می‌کند در شهرستان واکسن به تعداد کافی موجود هست و مشکلی برای تامین و تزریق واکسن نداریم.

او ادامه داد: سن هدف واکسیناسیون در حال حاضر متولدین ۵۰ به قبل است، اما واقعیت این است که تا زمانی که کل جمعیت واکسینه نشود حتی برای افرادی که هر دو دوز واکسن را دریافت کرده‌اند مهمترین توصیه رعایت پروتکل بهداشتی و زدن ماسک است.

او ادامه داد: مهمترین راه پیشگیری از ابتلا به کرونا زدن ماسک و عدم حضور در اجتماعات برای همه افراد است از این رو مردم در منازل خود بمانند و از تردد‌های غیر ضرور در معابر و اماکن عمومی خودداری کنند.

سالن‌ها ورزشی هرسین در اختیار بیماران کرونایی

رئیس شبکه بهداشت و درمان هرسین گفت: یکی از سالن‌ها ورزشی شهرستان به ۲۰ تخت با چادر‌های تفکیک شده تجهیز شده که فعلا نیازی به استفاده از این بخش نداریم.

سعید حمزه‌ای گفت: در حال حاضر وضعیت رنگ‌بندی در این شهرستان قرمز است.

او ادامه داد: آمار مبتلایان و بستری هر روز طی دو هفته گذشته هر روز در حال افزایش بوده است بطوریکه هم‌اکنون حدود ۶۲ نفر با علائم کرونا در بیمارستان بستری داریم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان هرسین گفت: با توجه به آهنگ افزایش تعداد بیماران با همکاری فرمانداری، سپاه، آموزش و پرورش، تربیت بدنی و هلال احمر یکی از سالن‌ها ورزشی را به‌عنوان بخش جایگزین تجهیز کرده‌ایم تا بیمارانی که از لحاظ درمانی وضعیت بهتری دارند و تقریبا شرایط حاد را گذرانده‌اند اگر نیاز شد در این مکان بستری و تحت نظر قرار دهیم.

او ادامه داد: این بخش موقا به ۲۰ تخت با چادر‌های تفکیک شده در هر چادر ۲ تخت با اکسیژن و تجهیزات لازم مجهز شده که فعلا نیازی به استفاده از این بخش نداریم.

حمزه‌ای با بیان اینکه بحث واکسیناسیون در شهرستان به خوبی در حال پیش است، گفت: تاکنون جمعیتی حدود ۲۷ هزار نفر واکسینه شده‌اند که ۷هزار و ۵۰۰ دُز مربوط به نوبت دوم است.

او افزود: از امروز واکسینه کردن جمعیت ۳۵ به بالا را انجام می‌دهیم که در راستای پیش‌بینی جلوگیری از ازدحام سپاه مرکزی را تجهیز کرده، کار‌های اولیه آن انجام شده است در سامانه سیب و وزارت بهداشت اطلاعات آن ثبت شده تا در صورت نیاز برای واکسیناسیون از آن استفاده کنیم.

حمزه‌ای از مردم خواست، همچنان دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند از دورهمی‌ها خانوادگی حتی الامکان پرهیز کنند تا موفق به قطع زنجیره انتقال پیک پنجم شویم.

تزریق ۴۱ هزار دُز واکسن کرونا در سنقر و کلیایی

فرماندار شهرستان سنقر و کلیایی از تزریق ۴۱ هزار دُز واکسن کرونا در این شهرستان خبر داد.

غلامرضا مرتضوی افزود: هم اکنون ۸۱ نفر در بخش کرونایی بیمارستان امام خمینی (ره) شهر سنقر بستری و تحت درمان هستند.

او افزود: طبق تجربیات گذشته افزایش آمار فوتی‌های کرونایی چند هفته پس از افزایش تعداد بیماران بستری در بخش کرونایی محتمل است.

فرماندار شهرستان سنقر و کلیایی ادامه داد: میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در این شهرستان پایین آمده که باید تمامی مردم برای کنترل موج پنجم شیوع ویروس کرونا این شیوه‌نامه‌ها را رعایت کنند.

 مرتضوی گفت: قرارگاه شهید سلیمانی در شهرستان سنقر و کلیایی فعال شده و تمامی دستگاه‌های مربوطه باید در این طرح همکاری کرده و اداره صمت و اتاق اصناف این شهرستان بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در سطح بازار نظارت ویژه‌ای داشته باشند.

او با اشاره به آمار واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در شهرستان سنقر و کلیایی افزود: تاکنون ۴۱ هزار دُز واکسن کرونا در این شهرستان تزریق شده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.