تنگه دم اسب شبیه به تکه‌ای از بهشت در منطقه کوهمره سرخی واقع شده که تماشای آن هوش از سر هر بیننده‌ای می‌برد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، از غرب شیراز به سمت بوشهر، از شهر خارج می‌شویم، بعد از طی حدود ۳۰ کیلومتر، جاده فرعی کوهمره سرخی از سمت چپ جاده جدا شد، که حدود ۲۰ کیلومتر دیگر رانندگی، ما را به روستایی به نام بنگر و کره بس راهنمایی کرد، ماشین را پارک کردیم و از آنجا حدود هشت هزار قدم در کوه پیاده روی کردیم تا به سرچشمه تنگه دم اسب رسیدیم.

طول همین مسیر، بسیار بکر و دیدنی و پر از درختان بلوط و بنه و کوه‌های بلند و بوته‌های سرسبز بخورک است و چوپانان با گله‌های گوسفند در این مسیر ما را همراهی می‌کردند.راهی که سمت چپ آن دره‌ای با رودخانه خروشان و سمت راست آن جنگل‌های پر و سرسبز زاگرس دیده می‌شود.

تنگه دم اسب شبیه به تکه‌ای از بهشت در منطقه کوهمره است و وجه تسمیه این تنگه، به احتمال زیاد به علت جویبار‌های فراوانی است که مانند دم اسب از کوه‌ها جاری است.

فقط در چند جا ناچار می‌شویم که پا در آب بگذاریم و خنکای آب را احساس کنیم که عمق زیادی هم ندارد. اما برای کسانی که عاشق شنا کردن در آب شیرین رودخانه هستند، این فرصت در چند جای مسیر مهیا است.

اگر چه در طول مسیر کوهپیمایی کمی احساس گرما کردیم، اما به سرچشمه که رسیدیم، خنکی هوا به صورت محسوسی صورتمان را نوازش کرد و قدمت و عظمت درختان، مارا شگفت زده کرد.درختانی بلند و قطور با سایه انداز‌های عالی که بسیار مناسب خانواده‌هایی است که اینجا را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب کرده اند.

برای اقامت در شب، باید چادر مسافرتی داشته باشیم و مراقب گراز‌های منطقه هم باشیم. اقامتگاه خاصی در این منطقه ساخته نشده و اکثر گردشگران برای دیدن این تنگه و مناظر آن، سفر‌های یک روزه را برنامه ریزی می‌کنند، اما جای خانه‌های بوم‌گردی و فضاسازی برای شب مانی برای گردشگران در این منطقه، بسیار خالی است!

توصیه می‌کنم برای سفر به تنگ دم اسب، کوله پشتی سبک و بار کم، انتخاب کنید و خرما و تنقلات و غذای ساندویچی بردارید.

کفش مناسب در راحتی این سفر کوتاه بسیار مهم است و آفتاب گیر و کلاه‌مناسب برای طی مسیر لازم است.

تنها چیزی که در این طبیعت دلربا، من را آزار می‌داد، دیدن بطری‌های پلاستیکی و زباله در مسیر رودخانه بود که تا حد امکان به جمع آوری آن‌ها اقدام کردیم، اما‌ای کاش روزی بیاید که دیگر، شاهد این صحنه‌ها نباشیم. در سفر مراقب نکات ایمنی باشید که سلامتی شیرین‌ترین سوغات هر سفری است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار