رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: موج فزاینده کرونا در این استان متوقف شده، اما همچنان وضعیت خیلی شکننده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازبوشهر، دکتر سعید کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بوشهر در برنامه ساعت سلامت که از سیمای مرکز بوشهر پخش شد، از کاهش ۱۰ درصدی موارد ابتلا و بستری کرونا در استان خبر داد.

او افزود: اکنون ۱۰ هفته است که در موج پنجم مانده‌ایم و این طولانی‌ترین موج شیوع همه‌گیری بیماری کرونا در استان بوده است و با افزایش آمار مبتلایان شاهد افزایش آمار مرگ و میر هستیم.

به گفته دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر، در خیلی از استان‌ها از جمله استان بوشهر نشانه‌هایی از توقف این موج دیده شده به این صورت که تعداد ابتلا کمتر شده و همچنین تعداد بستری‌ها در حال کاهش است.

کشمیری عنوان کرد: موج فزاینده بیماری در استان متوقف شده است و بیشتر شهرستان‌ها این موج فزاینده را رد کرده‌اند، اما همچنان وضعیت خیلی شکننده است.

او در مورد واکسیناسیون در استان هم بیان کرد: در گروه سنی ۴۰ تا ۵۰ سال استان ۶۵ درصد از افراد واکسینه شده‌اند، همچنین نزدیک به ۸۵ درصد فرهنگیان واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.


بیشتر بخوانید


رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بوشهر گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، ۴۰۰ هزار دوز واکسن کرونا تاکنون در استان تزریق شده است که از این شمار ۱۰۰هزار نفر هر ۲ دوز و ۳۰۰ هزار نفر نیز یک دوز واکسن دریافت کرده‌اند.

کشمیری تاکید کرد: هر فعالیتی که اکنون انجام می‌دهیم باعث تغییرات وسیع آمار بستری و فوت در روزهای آینده می‌شود.

او درباره دوز سوم واکسیناسیون در استان هم بیان کرد: طبق برسی‌های جدید پس از چند ماه میزان آنتی بادی بدن کاهش می‌یابد و نیاز به یک دوز یادآور وجود دارد که این برای کارکنان درمان و برای سالمندان پس از گذشت ۸ ماه از دوز دوم آن‌ها انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.