استاندار زنجان خبر داد؛

انجام بیش از ۴۶۰ هزار تست کرونا در زنجان

حقیقی بابیان اینکه زنجان پایلوت انجام تست پی سی آر کرونا در کشور است، گفت:تاکنون ۴۶۰ هزار تست کرونادر استان زنجان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حقیقی استاندار زنجان عصر دیروز یکشنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا که در محل استانداری زنجان برگزار شد، بااشاره به اینکه عده‌ای به عمد اقدام به اطلاع رسانی غلط از وضعیت خوب کرونایی استان زنجان در فضای مجازی می کنند که این اصلاً خوب نیست، گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان بایستی نسبت به اطلاع رسانی بهنگام از وضعیت کرونایی این استان اقدام کند.

او با اشاره به آمار فوتی‌های ناشی از کرونا در ماه های نخست امسال نسبت به سال ۱۳۹۸ در فضای مجازی استان زنجان گفت: فردی نسبت به تفسیر آمار  فوتی های کرونایی زنجان مبادرت کرده که جای تأسف دارد در حالی که استان زنجان وضعیت خوبی در خصوص آمار مرگ و  میر کرونا دارد و باید با فردی که اطلاعات غلطی را در این خصوص منتشر کرده به جد برخورد شود.

حقیقی ادامه داد: از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۰۹ هزار و ۸۳۸ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد  هزار و ۵۶۳ نفر فوت شده‌اند.

او بااشاره به اینکه استان زنجان پایلوت انجام تست پی سی آر کرونا در کشور است، افزود: تاکنون ۴۶۰ هزار تست کرونادر استان زنجان انجام شده است.

حقیقی گفت: طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی استان زنجان در این خصوص موفقیت‌هایی داشته است.

او ادامه داد: ارائه تفسیر‌های نادرست در مورد مرگ و میر کرونایی اذهان مردم را تشویش و دچار نگرانی می‌کند و حتی بار امنیتی دارد و این اصلاً خوب نیست.

استاندار زنجان بر لزوم تقویت رعایت دستورالعمل های بهداشتی در استان زنجان  تأکید کرد و افزود: باید رعایت بهداشت فردی و اجتماعی در زنجان تقویت شود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.