فلاح، از فعالیت ۲۵ بانک امانات تجهیزات پزشکی در شعب سراسر استان خبر داد و گفت: تاکنون ۱۵۰۰ بیمار از خدمات مراکز امانات بهره‌مند شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمراستان کرمان گفت: با توجه به وقوع موج فزاینده پیک پنجم و تکمیل ظرفیت بیمارستان‌های استان و قرنطینه شدن بسیاری از بیماران در منازل و ضرورت نیاز بیماران به اکسیژن، جمعیت هلال احمر استان کرمان در راستای خدمت رسانی به متاثرین از کرونا با استفاده از ظرفیت بانک امانات تجهیزات پزشکی در ۲۵ شهرستان و شهر، کپسول اکسیژن و دستگاه‌های اکسیژن ساز به صورت امانی، در اختیار بیماران نیازمند کرونایی قرار می‌دهد.

او با اشاره به بهره مندی ۱۵۰۰ نفر از خدمات بانک امانات تجهیزات پزشکی افزود: اکنون بانک امانات تجهیزات پزشکی جمعیت هلال احمر استان کرمان دارای ۱۷ نوع اقلام پزشکی به تعداد ۲۴۳ عدد مربوط به بیماری‌های تنفسی و ریوی و ۲۰ عدد از تجهیزات کمکی از قبیل (ویلچر، واکر و عصا) و همچنین ۱۵ عدد تخت و تشک مواج و ۲ عدد ساکشن است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به ارزش ۲ میلیارد تومانی اقلام موجود در بانک امانات تجهیزات پزشکی بیان کرد: این مراکز در راستای تحقق اهداف بشردوستانه و به منظور یاری رساندن به بیماران نیازمند جامعه، ترویج فرهنگ وقف و بهره گیری از ظرفیت‌های خیرین و واقفان توسط سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر طراحی شده است.

او افزود: همچنین در شهرستان‌های کرمان، بردسیر، کهنوج، رفسنجان، بافت، بم، جیرفت، زرند، شهربابک، ریگان، سیرجان، راور، ارزوئیه، انار، رابر، ساردوئیه، فهرج، کوهبنان، منوجان، نرماشیر، رودبارجنوب، قلعه گنج، عنبرآباد و شهر‌های شهداد و ماهان بانک امانات تجهیزات پزشکی جمعیت هلال احمر راه اندازی شده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار