مدیرعامل هلال‌احمر استان کرمان گفت: یکی از برنامه‌های هلال احمر حمایت از بیماران کرونایی برای پرداخت هزینه‌های بیمارستانی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان امروز درجمع خبرنگاران ومسئولان خبرگزاری‌های کرمان گفت:روشنگری، آگاه‌سازی و اطلاع رسانی از ارکان اصلی توسعه کشور است که به قلم خبرنگاران انجام می‌شود.

او افزود:  ارتباط پیوسته با مردم و مسئولان با تعهد و صداقت رفتار کردن از خصوصیات یک خبرنگار متخصص است.

فلاح با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های هلال احمر در این روزها، حمایت بیماران کرونایی در پرداخت هزینه‌های بیمارستانی است، بیان کرد: در ایام کرونایی ورود دارو برای کمک به درمان، راه‌اندازی بانک امانات و حمایت از بیماران کرونایی در بخشی از هزینه‌های بیمارستانی ودرمانی، بخشی از اقدامات هلال احمر در این روز‌ها است.

او افزود: در ۴ سال گذشته جمعیت هلال احمر استان کرمان در حوادث به موقع حضور و خدمات ارزنده‌ای را انجام دادند.

فلاح با اشاره به اینکه اطلاع وآگاهی مردم از خدمات هلال احمر گاهی مشکلاتی ایجاد می کند، گفت: نجات غریق به عنوان یک وظیفه برای هلال احمر تعریف نشده بلکه وظیفه هلال احمر نجات آسیب دیدگان در حوادث است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمراستان کرمان با اشاره به گزارشی از عملیات انجام داده شده طی ۴ سال اخیر عنوان کرد: طی این مدت، پوشش حادثه نزدیک به ۵ هزار نفر، امدادرسانی به ۵۱۰ هزار نفر و همچنین به ۲۸ هزار نفر کمک و رهاسازی شده‌اند.

او بیشترین حادثه‌ها را ناشی از حوادث جاده‌ای دانست و گفت: مهمترین مسئله برای امدادگران، پوشش به موقع حوادث است.

فلاح افزود: در چنین مواقعی، پایگاه‌های امداد و نجات باید عملیات رهاسازی، انتقال و امداد را انجام دهند لذا افزایش و بروزرسانی این پایگاه‌ها در استان کرمان ضرورت دارد.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان بیان کرد: این نهاد در حوادث  استان‌های گلستان، فارس، سیستان و بلوچستان زلزله کرمانشاه و سیل خوزستان امدارسانی کرد و ۴۵۵ تن اقلام امدادی به این استان‌ها ارسال کرد.

فلاح با بیان اینکه هلال احمر کرمان در زمینه اسکان اضطراری و رهاسازی حادثه دیدگان حوادث رتبه نخست کشور را کسب کرده است، افزود: همچنین این نهاد به عنوان پایلوت در کشور بیسیم‌های دیجیتال برای ارتباط با سایر استان‌ها را راه اندازی وکلید زده است.

او گفت: روزانه ۸۳۰ نفر به مراکز توانبخشی ،درمانی و داروخانه‌ها در استان مراجعه می‌کنند و این تعداد در ماه به ۲۵ هزار نفر می‌رسد.

او با اشاره به کسب رتبه اول کرمان در سطح داروخانه‌ها و رشد و عملکرد در کشور، بیان کرد: هلال احمر استان کرمان همچنین در زمینه داشتن کلینیک دندان پزشکی رتبه اول کشوری را از آن خود کرده است که در ارائه خدمات و رتبه چهارم را داشته ایم.

فلاح بیان کرد: همچنین در استان کرمان، متولی آموزش‌های همگانی هستیم که برای کاهش هزینه‌ها در مواقع رخ دادن حوادث آموزش انجام می شود.

او با اشاره به اهمیت این آموزش‌ها افزود: برای همین امر، در مرکز تخصصی آموزشی در استان تمامی کارمندان و سربازان و نیرو‌های جهادی آموزش‌های امدادی را دیده اند.

فلاح با اشاره به اجرای طرح حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: این طرح به همت جمعیت هلال احمر با نظارت بر صنوف انجام می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان بیان کرد: ۸۴ میلیارد تومان خدمات امدادی هلال احمر در استان و خارج استان تاکنون، هزینه شده است.

او با اشاره به اجرای نذر آب ۴، عنوان کرد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر در استان‌های کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان لازم بود که این طرح دنبال واجرایی شود و هدف از اجرای این طرح فراهم کردن زیرساخت‌های آبرسانی در این مناطق است.

در ادامه این نشست، خبرنگاران و مسئولان خبرگزاری‌های حاضر در این جلسه از مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر بازدید کردند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار