رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سروآباد گفت: عملیات تخریب اراضی ملی توسط یک دستگاه بیل مکانیکی با قصد تغییر کاربری و تبدیل به ملک شخصی در روستای بیساران این شهرستان متوقف شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،مسلم مرادی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سروآباد اظهار داشت: در پی گشت زنی نیرو‌های یگان حفاظت از منابع طبیعی از عرصه‌های ملی و جنگلی شهرستان در ایام تعطیلات، تخریب اراضی ملی در یکی از روستا‌های بخش مرکزی کشف و شناسایی شد.

او افزود: نیرو‌های یگان حفاظت از منابع طبیعی با حضور در محل مشاهده کردند یک فرد متخلف با سوء استفاده از تعطیلات ایام کرونا اقدام به تخریب اراضی ملی در روستای بیساران از توابع بخش مرکزی این شهرستان کرده که با هوشیاری نیرو‌های یگان حفاظت از منابع طبیعی عملیات تخریب متوقف شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سروآباد بیان کرد: این فرد متخلف با یک دستگاه بیل مکانیکی حدود یک هکتار از اراضی ملی را تخریب کرده بود و قصد داشت که در این منطقه یک ملک شخصی احداث کند که خوشبختانه با حضور به موقع نیرو‌های یگان حفاظت از منابع طبیعی ناکام ماند و از تخریب بیشتر اراضی ملی این منطقه جلوگیری شد.

مرادی افزود: بعد از مختصات برداری و مستند سازی منطقه تخریب شده، پرونده تخلف این متخلف تشکیل و بعد از سیر مراحل اداری جهت برخورد قانونی به مراجع قضایی ارسال می‌شود.

او گفت: حفاظت از عرصه‌های ملی و جنگلی خط قرمز اداره منابع طبیعی است و هرکسی بخواهد به این خط قرمز ضربه یا آسیبی وارد کند با برخورد قانونی روبرو می‌شود و در این راستا با هیچ کسی مماشت نمی‌شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سروآباد ادامه داد: نیرو‌های یگان حفاظت از منابع طبیعی به صورت شبانه روزی از عرصه‌های ملی و جنگلی بازدید و سرکشی می‌کنند و متخلفان بدانند اداره منابع طبیعی ایام تعطیل و غیر تعطیل نمی‌شناسند و مواظب باشند به عرصه‌های ملی و جنگلی صدمه وارد نکنند.

از مساحت ۱۱۷ هزار هکتاری شهرستان سروآباد ۷۰ هزار هکتار آن را جنگل، ۳۵ هزار هکتار را مرتع و ۱۲ هزار هکتار آن را اراضی کشاورزی و باغی تشکیل می‌دهد. این شهرستان دارای پوشش جنگلی وسیع است که جنگل‌های آن از نوع بلوط است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.