خودروی الکتریکی، محصول جدید شرکت شیائومی

شرکت شیائومی که به تازگی وارد صنعت خودرو‌های برقی شده در حال تولید یک خودروی الکتریکی است و جزئیات آن را هفته آینده اعلام خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از gizmochina، در اوایل سال جاری و در ماه مارس، شرکت شیائومی شروع به کار در زمینه خودرو‌های برقی هوشمند کرد، همچنین تایید شد که بخش جدید توسط بنیانگذار و مدیرعامل شرکت لی جون اداره خواهد شد و از زمان اعلام رسمی این خبر، سازنده چینی تلفن‌های هوشمند در حال مذاکره با چندین تولید کننده خودرو برای مشارکت بود، اما هیچ موردی تا کنون محقق نشده و گزارش شده که شیائومی به دنبال به دست آوردن سهمی در واحد خودرو‌های برقی China Evergrande است.

خودروی الکتریکی

در حال حاضر، آخرین گزارش Science Innovation Board Daily ادعا می‌کند که شیائومی اتومبیل خود را می‌سازد و جزئیات مربوط به آن هفته آینده به طور رسمی توسط شرکت چینی فاش می‌شود، یک کارشناس مشهور نیز فاش کرد این شرکت با یک تامین کننده مطرح قطعات خودرو و فناوری آلایندگی در تماس بوده و بر روی یک طرح مشترک نیز کار می‌کند.

مذاکرات  شیائومی با شرکت های تولید کننده خودروی الکتریکی

البته سخنگوی شیائومی شایعات مذاکره با گروه China Evergrande برای خرید ۶۵ درصد سهام این شرکت را تکذیب کرد و گفت که شرکت با چندین خودروساز صحبت کرده، اما هیچ تصمیمی در مورد مشارکت با آن‌ها در تجارت خودرو‌های برقی گرفته نشده است. در حالی شیائومی شایعات را رد می‌کند که گروه China Evergrande مذاکرات اولیه برای فروش واحد EV را تایید کرد، پیش از این شرکت اعلام کرده بود که این گروه در حال مذاکره با سرمایه گذاران بالقوه برای فروش بخشی از سهام خود، از جمله واحد خودرو‌های الکتریکی و مدیریت املاک است.

خودروی الکتریکی شرکت شیائومی

فعالیت شرکت Xioami در حوزه خودروهای برقی

ماه گذشته، لی جون، مدیرعامل Xioami از مقر SAIC بازدید و آن را به لیست سایر شرکت‌های خودروسازی که از آن‌ها بازدید کرده بود از جمله BYD، Great Wall، Wuling و برخی دیگر از شرکت‌های معروف اضافه کرد، در آن زمان مشخص شد که در ۷۵ روز گذشته، مدیریت شیائومی ۸۵ مورد بازدید از شرکت‌های خودروسازی، مبادلات عمیق با بیش از ۲۰۰ پیشکسوت صنعت خودرو، چهار بحث مدیریت داخلی و دو جلسه رسمی هیئت مدیره داشته است.

صنعت خودرو

Lei Jun می‌گوید شیائومی قصد دارد خودرو‌های برقی با کیفیت بالا ارائه دهد تا کاربران در سراسر جهان بتوانند از زندگی هوشمند لذت ببرند، ما حدود ۱۰ میلیارد یوان (۱.۵ میلیارد دلار) در مدت ۱۰ سال در این حوزه سرمایه گذاری می‌کنیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار