امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه اعتماد به غرب همانند تکیه بر خانه عنکبوت است، گفت: حوادث افغانستان نشان دهنده افول آمریکا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،حجت الاسلام الله نور کریمی تبار،امام جمعه ایلام در خطبه‌های نماز جمعه شهر ایلام اظهار کرد: امام حسین  تا شب عاشورا میدان را باز می‌گذارد که هرکس می‌خواهد از تاریکی شب استفاده کند و برود، اما در روز عاشورا کمک می‌طلبد و هنوز هم این ندای «هل من ناصر ینصرنی» طنین انداز است.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه ایثار و مقاومت، ولایتمداری و بصیرت افزایی، دشمن شناسی، ایستادگی، شهادت طلبی و اخلاص از مهم‌ترین درس‌های عاشورا است، اظهار کرد: ما نیار به عزاداری داریم که روحمان را با روح امام حسین  و یارانش پیوند دهیم، امام حسین  نیازی به عزاداری ما ندارد، با سینه زنی، نوحه خوانی و حضور در مجالس و با قرار گرفتن زیر بیرق امام حسین خودمان را بیمه می‌کنیم.

کریمی تبار یادآور شد: آمریکا ۲۰ سال به بهانه مبارزه با تروریسم در افغانستان حضور داشت و این کشور را تصرف کرده بود، البته هدف اصلی آنان دستیابی به معادن غنی افغانستان بود، ولی در این ۲۰ سال نفعی به مردم افغانستان به جز ضرر نرسید، ارزش‌های دینی ملت افغانستان را گرفتند و کشت تریاک افزایش پیدا کرد و ارتشی تربیت کردند که در مدت کوتاهی تسلیم طالبان شد.

امام جمعه ایلام گفت: آمریکا در این مدت بیش از دو تریلیون دلار در افغانستان هزینه کرد، ۲۴۱ هزار نفر شهروند افغانستانی را مستقیم کشتند و ارتشی که تربیت کردند در مقابل طالبان دوام نیاورد.

او ادامه داد: اشرف غنی فرار کرد و این بسیار درس آموز است، آمریکایی‌ها خود و سگ‌هایشان را با هواپیما نجات دادند و، اما شهروند افغان از هواپیما سقوط کرد، آمریکایی‌ها در برابر طالبان نتوانست مقاومت کند و فرار کردند.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه این افول ابرقدرتی آمریکاست، افزود: این نشان دهنده پایمردی و وفاداری آمریکایی‌ها برای کسانی است که شیفته و فریفته آن‌ها هستند و سنگ آمریکا را به سینه می‌زنند.

او بیان کرد: در این دنیای ظالم پرور و مظلوم کش، در هر جای دنیای اگر حیوانی را از هواپیما پایین می‌انداختند رسانه‌های دنیا بسیج می‌شدند و ندای دادخوهی حقوق حیوانات سر می‌دادند، اما برای مسلمان افغان کسی فریاد نمی‌زند.

امام جمعه ایلام افزود: این قدرت‌های پوشالی ابرقدرت‌ها مانند خانه عنکبوت است، وضعیت فعلی افغانستان درس عبرت آموزی برای کسانی است که دلشان به غرب، آمریکا و اروپا گرده خورده است.

انتهای پیام / غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.