منابع خبری از آتش‌گرفتن یک خانه سیار در شمال کالیفرنیا و سرایت آن به چندین خانه سیار دیگر خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان،گاردین در گزارشی از آتش‌گرفتن یک خانه سیار در شهرستان «لیک» در شمال کالیفرنیای آمریکا و به موجب آن آتش‌سوزی در چندین خانه سیار دیگر در این منطقه خبر داد.

یکی از مقامات محلی در این باره گفت: «این آتش به دلیل وزش باد شدید به این منطقه منتقل شد و پیش از آنکه آتش‌نشان‌ها بتوانند جلوی آن را بگیرند، چندین خانه سیار دیگر را نیز به آتش کشاند.»

به دلیل این آتش‌سوزی چندین خانه سیار در حداقل ۲ بلوک مسکونی آتش گرفتند و حداقل یک نفر مجروح شده است. ویدئویی که در تلویزیون محلی پخش شد، نشان می‌دهد آتش‌نشانان مشغول خاموش کردن آتش با آب هستند و کودکان با سرعت بسیار مدرسه‌ای که در این منطقه است، را ترک می‌کنند.

در حال حاضر به حدود هزار و ۶۰۰ فرد ساکن در این منطقه دستور تخلیه داده شده است. مقامات محلی نسبت به خطری که «خانه‌ها و جان مردم این منطقه را هر لحظه تهدید می‌کند» هشدار داده‌اند.

در هفته‌های اخیر به دلیل تداوم گرمای هوای شدید و نیز گسترش خشکسالی، هزاران هکتار از اراضی جنگلی در آتش سوخت و نیرو‌های امدادی حتی با کمک تجهیزات ارتش هم نتوانستند به صورت کامل این حریق‌ها را کنترل کند.

در آمریکا بسیاری از مردم از بیم سوختن در آتش مجبور به ترک خانه هایشان شدند. همچنین صد‌ها نفر در اثر گرمازدگی و حوادث ناشی از آن مانند آتش سوزی‌ها جان خود را از دست دادند.

دانشمندان می‌گویند تغییرات اقلیمی فراتر از حد تصور در حال لطمه زدن به کره زمین است. کشور‌های صنعتی که بزرگترین تولید کنندگان گاز‌های گلخانه‌ای در جهان هستند، اکنون درگیر سیل، خشکسالی، طوفانی و آتش سوزی‌های گسترده هستند و منافع این کشور‌ها مانع از اتخاذ یک رویکرد جهانی برای کنترل گاز‌های گلخانه‌ای شده است.

همچنین امروز مرکز ملی طوفان آمریکا (NHC) اعلام کرد که انتظار می‌رود طوفان گرمسیری هنری روز جمعه به گردباد تبدیل شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار