تزریق واکسن کرونا باز هم در کشور رکورد زد

به گفته جهانپور روند واکسیناسیون در کشور امیدوار کننده است و امروز بیش از ۶۶۹ هزار دوز واکسن تزریق شد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو در برنامه تیتر امشب شبکه خبر بیان کرد: امروز بیش از ۶۶۹ هزار دوز واکسن تزریق شد؛ در روزها و هفته های اخیر هم به طور میانگین حدود ۵۰۰ هزار دوز تزریق شده است. 

او بیان کرد: تا به امروز نزدیک به ۲۰ میلیون واکسن تزریق شده است. بیش از ۱۵ میلیون  نفر یک دوز واکسن و نزدیک به پنج میلیون نفر دو دوز واکسن را دریافت کرده اند، همچنین  بیش از ۲۵ میلیون واکسن وارد کشور شده است. 

سخنگوی سازمان غذا و دارو در خصوص واکسن‌های داخلی گفت که از مجموع حدود ۶/۵  میلیون تولیدی واکسن کوو ایران برکت تا به امروز حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دوز تحویل وزارت بهداشت و در شبکه بهداشتی کشور توزیع شده است؛ تا به امروز نیز  بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار دوز از این واکسن تزریق شده است. 


بیشتر بخوانید


کرونا، میزبان مهمانی های خانوادگی

در ادامه خشنود، رئیس بیمارستان شهدای تجریش گفت: متاسفانه در روزهای اخیر با حجم زیادی از مراجعه بیماران خصوصا بیماران در سنین پایین(بین ۲۰ تا ۴۰ سال) مواجه هستیم که با علائم بدی مانند تنگی نفس و درگیری های بسیار شدید ریوی مراجعه می‌کنند.

خشنود تصریح کرد: اکثر مراجعه کنندگان به اورژانس ها با شیوع خانوادگی بیماری درگیر هستند که ناشی از شب نشینی ها و مسافرت‌های درون و برون شهری است.

ظرفیت هتل‌های مشهد به ۲۶ درصد رسیده است

همچنین محمدصادق معتمدیان، استاندار خراسان رضوی  گفت: با توجه به محدودیت‌های اعمال شده از سمت ستاد ملی مقابله با کرونا تدابیر ویژه‌ای اتخاذ شده و تمام مبادی اصلی ورود به استان خراسان رضوی با کمک نیروی انتظامی مسدود شده است.

او بیان کرد: از ساعت ۱۲ روز گذشته از ورود همه خودرو‌هایی که پلاک غیربومی داشتند، ممانعت شد و بعضی از هموطنان که قصد سفر به استان را داشتند در مبادی ورودی برگشت داده شدند؛ طبق آمار، ورودی امروز به استان خراسان رضوی با کاهش ۳۰ درصدی روبه رو بوده است.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: بر اساس تصمیمات استانی محدودیت‌هایی هم در ورودی‌های شهر مشهد اعمال شد و در کل وضعیت شهر از کنترل خوبی برخورد بوه و تردد‌های شهری کاهش پیدا کرده است.

معتمدیان بیان کرد: ظرفیت هتل‌های مشهد به ۲۶ درصد رسیده است که تا قبل از اعمال محدودیت‌ها، حدود ۷۰ درصد آمار اشغال تخت‌های هتل استان بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
دیروز من پدرم رو بردم دز دوم واکسنشو تو تبریز بزنه گفتن فعلا واکسن تموم شده برین خبرتون میکنیم و معلوم نیست کی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
کانون اصلی شیوع کرونا همین مراکز واکسیناسیونه که تو محیطای بسته بدون تهویه مناسبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
شما واکسن وارد کنید کادر بهداشت تا صبح هم میمونه واکسن میزنه والله به خدا ما تو این شرایط جنگی حاضریم دو شیفته کار کنیم ولی پرپر شدن عزیزان مون رو نبینیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۷ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
مبتلایان و فوتی ها هم همینطور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۹ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
با این رکورد حدود ۹ماه طول خواد کشید تا ۸۰ میلیون ایرانی هر دو دز واکسن را دریافت کنند آن هم اگر مثل گذشته که بارها کمبود واکسن تواقف ایجاد کرده نشه و هر روز ۶۰۰۰۰۰ هزار دز واکسن تزریق بشه و این یعنی افتضاح دیگه کمتر کشوری مانده که این همه عقب مانده باسه دیگر کشورها کمکم در حال لکه گیری هستند البته کشورهای عقب مانده هنوز هستند مثل ما که بیچاره باشند
Iran (Islamic Republic of)
روح الله
۰۱:۳۴ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
دقیقا مثل آمار کرونا
هرچه واکسن بیشتر زده شود آمار کرونا بیشتر می شود

چرا آمار کرونایی ها وفوتی های واکسن زده گفته نمی شود؟
آخرین اخبار