رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت:تعداد مراکز مهارتی جوار کارگاهی کشور بیش از سه برابر افزایش می‌یابد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، علی اوسط هاشمی رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در حاشیه افتتاح اولین مرکز جوارکارگاهی آموزش مهارت تکثیر و پرورش گل و گیاهان زینتی کشور در آبیک گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده در راستای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای مهارت آموزی تعداد مراکز آموزش جوار کارگاهی کشور به بیش از سه برابر افزایش می‌یابد.

اوسط هاشمی افزود: در حال حاضر ۶۳۰ مرکز آموزش مهارتی جوار کارگاهی در کشور وجود دارد که برنامه ریزی کرده ایم تا ۱۴۰۰ مرکز دیگر نیز راه اندازی شود.

وی اظهار داشت: امکانات و بودجه دولت برای مهارت آموزی به مهارت جویان و افراد نیازمند شغل محدود است بنابراین باید از ظرفیت و توانمندی‌های بخش خصوصی در این حوزه استفاده کنیم.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای اظهار داشت: امروز بازار کار و سرمایه به نیرو‌های متخصص و ماهر بیش از هر زمان دیگری نیازمند است و باید جوانان جویای کار از مهارت کافی برای ورود به بازار کار بهره‌مند باشند.

اوسط هاشمی گفت: مراکز آموزش جوار کارگاهی به تقویت مهارت آموزی، رفع نیاز‌های مهارتی و آماده سازی جوانان برای ورود به بازار کار کمک می‌کنند.

وی همچنین از راه اندازی دپارتمان ملی مهارت بانوان تحصیل کرده و خانه دار خبر داد و گفت: تلاش داریم تا با مهارت آموزی بین زنان فارغ التحصیل دانشگاهی آنان را مهیای ورود به بازار کار و کمک به رونق و جهش تواید در کشور کنیم.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: ۶۵ درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار در کشور را بانوان تشکیل داده اند که این مهم ضرورت برنامه ریزی برای مهارت آموزی این افراد را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.