امام جمعه رودبار گفت: عزاداری‌ها مایه برکت و جلب رحمت الهی است، ولی باید مسائل بهداشتی را رعایت کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام افشارمنش امام جمعه رودبارجنوب در خطبه‌های نمازجمعه امروز گفت: تقوا به معنای این است که انسان مالک نفس خود باشد و قرآن کریم گرامی‌ترین افراد را با تقوا‌ترین افراد معرفی می‌کند.

او افزود: عاقبت به خیری مسئله مهمی است که اهل بیت علیهم السلام به ما آموخته اند که از خداوند بسیار طلب عاقبت به خیری کنیم.

امام جمعه رودبار گفت: انسان‌های بزرگی مانند زبیر در طول تاریخ بودند که دین خدا و ولی خدا را یاری نکردند و عاقبت به خیر نشدند و در مقابل افرادی مثل زهیر بودن که عاقبت به خیر شدند.

او در پاسخ به سوال چه کنیم عاقبت به خیر بشویم، گفت: اولین و مهمترین عامل تقوا است که خداوند فرموده والعاقبه للمتقین  علمای اخلاق برای تقویت تقوا به غذای حلال و دوری از گناهان تاکید کرده اند.

او یکی از مهمترین عوامل عاقبت به خیری را پیروی از ولایت دانست و گفت: انسان باید نسبت به نعمت‌هایی که خداوند داده است شاکر باشد.

حجت الاسلام افشارمنش همچنین کینه، نیرنگ، مخالفت با اهل بیت علیهم السلام را از عوامل عاقبت به شری دانست و افزود: محرم یاد آور رویارویی اردوگاه سعادت و شقاوت است یاد آور جدال حق و باطل است، حادثه کربلا از همان آغاز از کربلا عبور کرد و تا قیامت ادامه پیدا خواهد کرد.

خطیب جمعه شهرستان رودبار رمز جاودانگی عاشورا را اقامه حق و اراده الهی و دعای پیامبر اسلام (ص) دانست و افزود: حضرت عباس (ع) ویژگی خاصی داشتند ایشان ایمانی استوار و ادب و وفایی نسبت به امام حسین علیه السلام داشتند.

او در ادامه خطبه‌ها به سخنان گهربار امام خامنه‌ای در روز‌های گذشته در مورد کرونا اشاره کرد و توصیه کرد: باید به توصیه‌های رهبری عمل شود و واکسیناسیون عمومی شدت بیشتری بگیرد .

حجت الاسلام افشارمنش در ادامه روند واکسیناسیون درسطح شهرستان رودبار گفت: در شهرستان رودبار بعضی در مقابل زدن واکسن مقاومت می‌کنند و این کار اصلا رویه درستی نیست.

او گفت: عزاداری‌ها مایه برکت و جلب رحمت الهی است، ولی باید مسائل بهداشتی را رعایت کنیم. دعا و توسل را برای رفع این بیماری منحوس را فراموش نکنیم.

امام جمعه رودبار با توجه به هفته امر به معروف و نهی تصریح کرد: تذکر لسانی از مشت آهنین قوی‌تر است.

او در ادامه گفت: مسئولین محترم نسبت به احیای منطقه اقتصادی جازموریان اقدام کنند، این طرح هم مصوب مجلس شورای اسلامی است و هم لایحه دولت، ولی تا کنون اقدام مناسبی صورت نگرفته است همه مردم باید پای کار بیایند خبرنگاران عزیز در کنار مردم باید مطالبه کنند.

او همچنین ازحذف سهمیه دانش آموزان انتقاد کرد و خواستار پیگیری  در این زمینه شد و در ادامه از مسئولین کشورخواست نسبت توطئه آمریکا آگاه باشند و بدانند زمان ضعف کشور گذشته است و از ملت ایران عذر خواهی کنند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.