مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: با مشارکت تشکل‌های مردم نهاد ۴ هزار و۱۰۰ سوادآموز زیرپوشش سوادآموزی قرار گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، هادی زارع پور مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: با برون سپاری فعالیت ها در سه بخش سوادآموزی، انتقال و تحکیم سواد ۱۲ موسسه و تشکل مردم نهاد در پوشش سواد آموزی فعالیت کردند.
 
زارع پور در نشست کارشناسان سوادآموزی، بویراحمد، دنا، عشایر، مارگون و لوداب در سی سخت افزود: ۲ هزار سوادآموز هزار و۲۰۰ کم‌ سواد دوره انتقال و ۹۰۰ سوادآموز تحکیم زیر پوشش فعالیت های سواد آموزی قرار گرفت.
 
او ادامه داد: امسال برای نخستین بار برون‌سپاری فعالیت‌ ها به تشکل‌ های مردم‌ نهاد از طریق شهرستان‌ها، مناطق و اطلاع رسانی سایت های آموزش و پرورش انجام می شود.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: از ۱۶ مرکز یادگیری محلی ۶ مرکز به عنوان مجری طرح بسته تحولی پیوند سواد و زندگی و اولویت آموزش حرفه های بومی فعالیت کردند.
 
سید حمدالله خواهش نیک معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان هم گفت: امتحانات پایانی سواد آموزان با توجه به شرایط کرونایی بیش از ۷۰ درصد آن انجام شده و تا پایان شهریور ادامه دارد.
 
خواهش نیک با بیان اینکه حجم ابلاغی برای سال ۱۴۰۰ به میزان ۴هزارو۸۰۰ تن است گفت: ۲هزارو۴۰۰ تن از این تعداد زیر پوشش طرح نماز کلید بهشت قرار می‌گیرند.
 
او ادامه داد: پالایش اسمی بی سوادان پایگاه سامانه سوادآموزی با شناسایی افراد بی سواد در حال انجام است.
 
حیدر داستار رئیس اداره سوادآموزی آموزش و پرورش استان هم گفت: در سال گذشته ۶۵ نفر از فرهنگیان به عنوان ناظر فعالیت های سواد آموزی مشارکت داشتند.
 
داستار افزود: مهارت‌ آموزی در کنار سواد پایه و حرفه آموزی از مهمترین محورهای فعالیت مراکز یادگیری محلی است.
 
ابراهیم ریاضی رئیس آموزش و پرورش دنا هم گفت: پارسال در دنا ۴۰۰ سوادآموز زیر پوشش فعالیت های سواد آموزی قرارگرفتند.
 
ریاضی گفت: نظارت غیر حضوری و کیفی بخشی به فعالیت مسئولان ناظر سوادآموزی از مهم‌ترین اولویت‌های کاری است.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.