شورای فرهنگ عمومی، هفدهم مرداد ماه سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار ایرنا در افغانستان را به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،در هفدهم مرداد ماه سال ۱۳۷۷، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاریِ جمهوری اسلامی، به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به شهادت رسید. به همین مناسبت، شورای فرهنگ عمومی، هفدهم مرداد ماه هر سال را به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری کرد.

کار خبرنگار، انعکاس رخداد‌هایی است که قابلیت خبرشدن و اطلاع رسانی به جامعه را دارد. لازمه خبرنگار خوب بودن، داشتن علم و دانش، تجربه و جسارت است تا در کنار آن با سرعت، دقت و صحت، که سه اصل مهم در کار خبری است بتواند موفق عمل کند.

بر منشور جهانى ۱۹۴۸ سازمان ملل متحد، تصریح شده است که براساس این قوانین، خبرنگاران مطبوعات باید منتهاى درجه، کوشش کنند تا اخبار و اطلاعاتى که در اختیار عموم مى‌گذارند صحیح، دقیق و معتبر باشد.

خانم زهرا جعفر پور خبرنگار  باشگاه خبر نگاران همدان به مناسبت روز خبرنگار به سراغ خبرنگاران رفته تا از سختی این شغل بگند وتا حدودی نا گفته‌ها خودشون را باز گو کنند در این بین یادی از خبرنگارانی که کرونا آن‌ها رو به دیار باقی فرستاد یادی کنه و هم یکی از وظایف خبرنگار که پیگیری سوژه است برای ما بیان کند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.