استاندار همدان در پیامی به مناسبت روز خبرنگار گفت:خبرنگاران مجاهدانه پرچم رسالت بزرگ اطلاع‌رسانی را بر دوش گرفته و چراغ راه جامعه شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  سید سعید شاهرخی، استاندار همدان در پیامی به مناسبت روز خبرنگار با تبریک به این قشر آورده است: خبرنگاران با هدف اعتمادآفرینی در جامعه در چالش‌ها و بحران‌ها به مدد سیستم مدیریتی آمده اند.

او در این پیام گفت: ۱۷ مرداد سالروز شهادت مظلومانه شهید «محمود صارمی» ظرفیتی منحصر به‌فرد برای قدردانی از زحمات فرهیختگانی است که دانستن را حق مردم می‌دانند و مجاهدانه برای بازگویی و انعکاس حقیقت، پرچم رسالت بزرگ اطلاع‌رسانی را بر دوش گرفته و برای نهادینه شدن حقوق شهروندی و تنویر افکار عمومی، چراغ راه جامعه خویش شده اند.

استاندار همدان ادامه داد: امروز نقش خبرنگاران در انعکاس ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان همدان به‌عنوان یکی از استان‌های توسعه‌یافته، حائز اهمیت است.

شاهرخی با گرامی‌داشت یاد و خاطر شهید محمود صارمی، ۱۷ مرداد روز خبرنگار را به اصحاب رسانه، مدیران، خبرنگاران و عکاسان که در همه ایام سال با تلاش بی‌وقفه و فداکاری به خصوص در ایام شیوع کرونا، همگام با کادر بهداشت و درمان در عرصه مبارزه با ویروس کرونا حضور داشتند، تبریک گفت.

او ادامه داد: تلاش و همکاری خوب خبرنگاران در پوشش خبری گسترده انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برای جلب مشارکت حداکثری مردم را ارج می‌نهیم و امیدواریم در سایه وحدت، همدلی و همراهی همه مجموعه‌ها و تلاش اصحاب رسانه شاهد خدمت رسانی بیشتر به مردم کشور ایران و استان همدان باشیم.

در هفدهم مرداد ماه سال ۱۳۷۷، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاریِ جمهوری اسلامی، به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید، به همین مناسبت، شورای فرهنگ عمومی، هفدهم مرداد ماه هر سال را به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری کرد.

در حال حاضر خانه مطبوعات استان همدان دارای ۵۵۵ عضو است که ۳۵۰ نفر از این تعداد خبرنگاران، سردبیران، دبیران سرویس و عکاسان خبری هستند.

خبرنگاران با انعکاس مشکلات زمینه خدمت رسانی به مردم را فراهم می‌کنند

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.