اسپندراگون Wear ۵۱۰۰ می‌تواند موج بعدی ساعت‌های هوشمند اندرویدی را تغذیه کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از فون آرنا؛ تراشه ساز کوالکام ماه گذشته اعلام کرد که قصد دارد چیپست‌های جدید Snapdragon Wear را روانه بازار کند. براساس گزارش‌ها، تراشه بعدی این شرکت برای ساعت‌های هوشمند، Snapdragon Wear ۵۱۰۰ نام دارد.

در حال حاضر متاسفانه اطلاعات زیادی درباره اسپندراگون جدید کوالکام، وجود ندارد. شایان ذکر است، که پلتفرم جدید این شرکت مبتنی بر اندروید ۱۰ و ۱۱ است،که این ویژگی باعث می‌شود از خود بپرسید  آیا پلتفرم بعدی کوالکام به نام Wear OS 3 نیز از گوگل و سامسونگ پشتیبانی می‌کند یا خیر؟

مشخصات Snapdragon Wear ۵۱۰۰

Snapdragon Wear ۵۱۰۰ ظاهراً بر اساس پلتفرم "bengal" غول تراشه‌ای طراحی شده است و دارای یک پردازنده چهار هسته‌ای با هسته‌های ARM Cortex-A۷۳ است.همچنین  Snapdragon Wear ۴۱۰۰ دارای پیکربندی چهار هسته‌ای ARM Cortex-A۵۳ است.گفتنی است تمرکز مجدد سامسونگ بر تراشه‌های Exynos و همکاری با AMD نشان می‌دهد که شرکت کوالکام ممکن است در نهایت استفاده از تراشه‌های Snapdragon را متوقف کند. علاوه بر این، گوگل و سامسونگ در حال نزدیک شدن هستند.

ساعت هوشمند
بر اساس گزارش‌ها این دو شرکت در حال کار بر روی سیستم عامل جدید ساعت هوشمند خود هستند، البته گوگل اخیرا اعلام کرد که تیتان کره جنوبی نیز در اولین  ساعت هوشمند سفارشی جدید SoC به این شرکت کمک می‌کند. گفته می‌شود اپل نیز روی مودم خود کار می‌کند تا وابستگی به کوالکام را کاهش دهد. شرکت کوالکام قبلاً گفته بود که تراشه‌های جدید "در سال آینده" را عرضه خواهند کرد.

یک ساعت مچی با نام "Atherton" می‌تواند اولین ساعت مجهز به چیپست جدید باشد. با توجه به اینکه ساعت سازان زیادی علاقه‌ای به استفاده از جدیدترین تراشه‌های کوالکام نشان نداده اند، شروع خوبی به نظر می‌رسد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار