رئیس مرکز بهداشت مهاباد راهکار اساسی مهار اپیدمی کرونا را تشریح کرد.

قاسم امینی رئیس مرکز بهداشت مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: واکسیناسیون گروه‌های هدف و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی دو راهکار اساسی مهار اپیدمی کرونا بوده و افراد واجد شرایط که تاکنون موفق به دریافت واکسن کرونا نشده اند هر چه سریعتر نسبت به تزریق واکسیناسیون اقدام کنند.

امینی افزود: واکسیناسیون در حال حاضر ساده‌ترین و اقتصادی‌ترین راه ممانعت از ورود ویروس به سلول‌های هدف بر مبنای یک مکانیسم طبیعی در بدن انسان است.

او همچنین بر انجام به موقع واکسیناسیون گروه‌های سنی مشمول تاکید و اضافه کرد: مرکز بهداشت شهرستان با همکاری ریاست و اعضای ستاد مقابله با کرونای شهرستان بصورت جدی واکسیناسیون گروه‌های هدف را پیگیر بوده و از ظرفیت‌های موجود جهت ارتقای شاخص پوشش واکسیناسیون گروه‌های هدف در جهت مهار بیماری کرونا استفاده می‌کند.


بیشتر بخوانید


این مقام مسئول اضافه کرد: با تلاش شبانه روزی همکاران مرکز بهداشت سعی و تلاش ما بر این است که گروه‌های سنی معرفی شده در کمترین زمان ممکن به تزریق واکسن اقدام کنند.

رئیس مرکز بهداشت مهاباد تاکید کرد: شهروندان جهت سهولت در ارائه خدمات واکسیناسیون و رعایت فاصله گذاری اجتماعی لازم است اطلاعات خانوار خود در سامانه الکترونیکی یکپارچه خدمات سلامت پایگاه سلامت و یا خانه بهداشت محل سکونت خود اطمینان ثبت کنند و در سامانه salamat.gov.ir جهت تعیین مکان و زمان دریافت واکسن خود ثبت نام و سپس جهت دریافت واکسن مراجعه کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه مهاباد در حال حاضر در وضعیت قرمز از نظر شیوع کرونا قرار دارد، اذعان کرد: آمار مبتلایان و مراجعه کنندگان به بیمارستان همچنان صعودی بوده و از شهروندان تقاضا داریم شیوه نامه‌های بهداشتی را بطور جدی رعایت کنند.

رئیس مرکز بهداشت مهاباد تصریح کرد: واکسیناسیون گروه‌های هدف و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شستشوی مرتب دست و رعایت قرنطینه بیماران کرونایی و یا مشکوک به کرونا را به عنوان بهترین اقدامات پیشگیرانه در مقابله با کرونا و قطع زنجیره انتقال ویروس کووید ۱۹ بوده و ضروری است شهروندان آن را جدی بگیرند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.