رئیس اداره تامین اجتماعی شعبه مهاباد گفت: امسال ۲۱۱ نفر در این شهرستان مستمری بیکاری دوران کرونا را دریافت کرده اند.

آرش صالحیه رئیس اداره تامین اجتماعی شعبه مهاباد  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: ۲۱۱ نفر از کسانی که در شرایط کرونا شغلشان را از دست دادند حداقل دستمزد ناشی از کرونا را در این شهرستان دریافت کرده اند.

صالحیه با بیان اینکه این افراد به طور متوسط ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ماهیانه غرامت دریافت کرده اند، افزود: بیکاری این افراد به این شکل بوده که برخی در اسفند، فروردین و اردیبهشت بیکار شدند و برخی دیگر در ماه‌های بعد یعنی در فروردین و اردیبهشت از کار بیکار شدند.

این مقام مسئول اذعان کرد: استخر، تالار و مکان‌های ورزشی متاثر از شیوع بیماری کرونا تعدیل نیرو داشتند و طبق دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا بازگشایی نشده اند.

او با بیان اینکه پرداخت خسارت کرونا به افراد آسیب دیده همچنان ادامه دارد، گفت: با توجه به ادامه روند بیماری کرونا اگر فرد بیمه شده دچار حادثه شود به وی غرامت پرداخت شده و عنوان سابقه بیمه محسوب خواهد شد.

رئیس اداره تامین اجتماعی شعبه مهاباد تصریح کرد: دولت برای حمایت از معیشت کسانی که بالاجبار در دوره شیوع کرونا کار خود را از دست داده‌اند، مبلغی را در نظر گرفت که با تزریق به صندوق بیکاری، صرف حمایت از کسانی خواهد شد که با تعطیلی مشاغل در اپیدمی کرونا از ادامه کار بازمانده‌اند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.