دیدار بایدن با رهبر مخالفان بلاروس

رئیس جمهور آمریکا از دیدار با رهبر مخالفان بلاروس در کاخ سفید خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس ۲۴، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا، امروز (چهارشنبه) اعلام کرد در کاخ سفید دیداری با «سوتلانا تیخانوفسکایا» رهبر مخالفان بلاروس داشته است.

در حالیکه دولت کنونی آمریکا بر فشار بیشتر بر «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس تاکید دارد، بایدن در پیامی توییتری مدعی شد: «امروز صبح در کاخ سفید با سوتلانا تیخانوفسکایا دیدار کردم. آمریکا در کنار مردم بلاروس برای رسیدن به دموکراسی و حقوق بشر ایستاده است.»

تیخانوفسکایا، رهبر مخالفان بلاروس مدعی است سال گذشته انتخابات ریاست جمهوری بلاروس را به راحتی پیروز شده است. او اکنون دیدار‌هایی با مقامات آمریکایی در واشنگتن دارد تا به زعم خود مطمئن شود واشنگتن گام‌های فعالی برای مردم در بلاروس برمیدارد.

رهبر مخالفان بلاروس نیز در این دیدار از بایدن برای «آنچه نشانه قدرت و همبستگی با میلیون‌ها بلاروسی است که برای آزادی و صلح تلاش می‌کنند» تشکر کرد.

او در پیامی توییتری نوشت: «امروز بلاروس در خط مقدم نبرد میان دموکراسی و خودکامگی است. جهان با ما ایستاده و از ما حمایت می‌کند، بلاروس نماد موفقیت خواهد شد.»

تیخانوفسکایا هفته جاری پیش از دیدار با بایدن، با «آنتونی بلینکن» وزیر امورخارجه آمریکا، به رایزنی پرداخت و گفت که امیدوار است لیستی از تحریم‌های بیشتر علیه بلاروس را داشته باشند.

او پیشتر با «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی دولت بایدن، و چند نماینده کنگره آمریکا نیز ملاقات کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار