ساخت ۱۱۰ سیلوی جدید موشکی در چین این روز‌ها مقامات آمریکایی از جمله پنتاگون را به شدت نگران کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع  آمریکا (پنتاگون) نگرانی خود را از ساخت سیلوهای موشکی چین ابراز داشت.

بر این اساس، مقامات پنتاگون و نمایندگان جمهوری خواه کنگره پس از اعلام گزارش ساخت ۱۱۰ سیلوی موشکی جدید توسط دولت پکن در بیانیه‌ای نگرانی خود از افزایش توان نظامی و هسته‌ای چین را ابراز کردند.

مقامات آمریکایی گفتند تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد چین در نزدیکی هامی در بخش شرقی منطقه شین جیانگ در حال ساخت یک میدان جدید از سیلو‌های موشکی است.

وزارت خارجه آمریکا در چند ماه گذشته هشدار داده بود: به نظر می‌رسد چین در حال توسعه بی وقفه توانمندی تسلیحاتی خود در زمینه هسته‌ای است.

مایک ترنر، نماینده جمهوری خواه مجلس آمریکا در این باره گفت: ساخت تسلیحات نظامی و هسته‌ای توسط دولت پکن بی سابقه است و باید با صراحت بگویم این سرعت در پیشرفت می‌تواند تهدید جدی علیه واشنگتن و متحدانش باشد.

وی ادامه داد: امتناع چین از گفتگو و مذاکره در مورد کنترل تسلیحات نظامی می‌تواند بیش از پیش نگران کننده باشد. واشنگتن باید خود را برای یک رویارویی جدی با چین آماده کند.

واشنگتن در ماه‌های اخیر بار‌ها از مقامات پکن و مسکو خواسته است هر چه سریعتر به معاهده جدید آمریکا در زمینه کنترل تسلیحات نظامی بپیوندند. این نگرانی‌ها در حالی مطرح می‌شود که وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا قرار است امروز با مقامات روسی درباره کنترل تسلیحات نظامی دیدار و گفتگو کند.

پیشرفت‌های چین در زمینه‌های مختلف سالهاست به یکی از نگرانی‌های اصلی واشنگتن تبدیل شده است. دونالد ترامپ، رییس جمهور پیشین آمریکا تلاش کرد با اعمال تحریم‌های مختلف و افزایش بی سابقه در تعرفه واردات کالا‌های چینی تا حدی مقابل پیشرفت‌های پکن بایستد که البته نتایج چندانی در بر نداشت.

بایدن هم از زمان ورود به کاخ سفید، چین را یکی از دغدغه‌های اصلی واشنگتن در زمینه سیاست خارجی آمریکا معرفی کرده است. این موارد در حالی است که بنا بر گزارش سازمان جهانی منع سلاح‌های هسته ای، آمریکا بیشترین کلاهک هسته‌ای در جهان را در سال ۲۰۲۰ در اختیار داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار