یک فروند ناو جنگی آمریکا از تنگه تایوان عبور کرد؛ اقدامی که در میان روابط پر تنش واشنگتن-پکن، احتمالا باعث خشم چین می‌شود.

ناو جنگی آمریکا از تنگه تایوان عبور کردبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، ­ارتش آمریکا اعلام کرد، یک فروند ناو جنگی این کشور از تنگه تایوان عبور کرده است، اقدامی که در میان روابط پر تنش میان واشنگتن و پکن، احتمالا باعث خشم چین می‌شود.

مسئله تایوان یکی از موارد بسیار مهم در روابط آمریکا و چین از جمله در جنگ تجاری دو کشور، تحریم‌های آمریکا و افزایش حضور نظامی چین در دریای چین جنوبی است. آمریکا در این منطقه گشت زنی‌های تردد دریایی آزادانه انجام می‌دهد.

چین روز چهارشنبه ضمن متهم کردن آمریکا به تضعیف ثبات جهانی و محکوم کردن فروش تسلیحاتی به این جزیره خودمختار هشدار داده بود که اگر حرکتی در جهت استقلال تایوان صورت گیرد، این کشور برای جنگ آماده است.

گفته شده است این ناو جنگی آنتیتام (Antietam) نام دارد. تنگه ۱۸۰ کیلومتری تایوان محلی است که تایوان را از چین جدا می‌کند.

کلی داس، سخنگوی ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: عبور کشتی‌ها از طریق تنگه تایوان نشان دهنده تعهد آمریکا به یک اقیانوس آرام-هند آزاد و باز است.

این سفر خطر افزایش تنش‌ها با چین را به همراه می‌آورد، ولی از نگاه تایوان به عنوان نشانه‌ای از حمایت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار