نمایندگان نظامی انگلیس، آمریکا و سایر کشورها قرار است در پایگاهی در ایالت «فلوریدا» دیدار و درباره برنامه‌های خود برای محافظت از عبور و مرور کشتی‌ها در خلیج فارس رایزنی کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان نظامی انگلیس، آمریکا و سایر کشورها قرار است روز پنجشنبه در پایگاهی در ایالت «فلوریدا» دیدار و درباره برنامه‌های خود برای محافظت از عبور و مرور کشتی‌ها در خلیج فارس رایزنی کنند.

بر این اساس، وب‌سایت شبکه خبری «اسکای‌نیوز» با گزارش این خبر، بحران در منطقه خلیج فارس را حادترین چالش پیش روی «بوریس جانسون»، نخست‌وزیر انگلیس در زمینه سیاست خارجی توصیف کرد.

به نوشته این رسانه، محل برگزاری این جلسه که قرار است در آن درباره تشکیل قوای جدید برای حراست از کشتی‌ها رایزنی شود، مقر ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در شهر «تامپا» در ایالت فلوریدا خواهد بود.

دو منبع مطلع گفتند نشست مزبور بخشی از تلاش‌‌های آمریکا برای ایجاد ائتلافی از یگان‌های دریایی کشورهای مختلف به منظور اسکورت نفتکش‌ها هنگام عبور از تنگه هرمز و سایر آبراه‌های مهم در منطقه غرب آسیا است.

در نشست پنجشنبه، نمایندگان کشورهای شرکت‌کننده برداشت‌های خودشان را درباره تجهیزات و پرسنلی که می‌توانند به این طرح اختصاص دهند، ارائه خواهند کرد.

اسکای‌نیوز نوشت هنوز مشخص نیست طرحی که «جرمی هانت»، وزیر خارجه پیشین انگلیس برای تشکیل یک یگان دریایی اروپایی ارائه داده چه ارتباطی با طرح ابتکاری آمریکا دارد. هانت دوشنبه به پارلمان گفت یگان دریایی اروپا با طرح آمریکایی‌ها متفاوت است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب ها: آمریکا ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار