مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان گفت: ۱۰۳ هکتار از اراضی جنگل‌های روستای هانە شیخان و بناوچلە شهرستان مریوان طعمه حریق شد.

 گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، سعدی نقشبندی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان اظهار کرد: طی چند روز گذشته ۳ فقرە حریق بە صورت سطحی و تنەای جنگل‌های روستای هانە شیخان و بناوچلە شهرستان مریوان، اتفاق افتاد کە خوشبختانە توسط نیرو‌های حفاظت و اطفاء حریق ادارە منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان و حضور گروە‌های مردمی و دوستداران طبیعت اطفاء شد.

او با بیان اینکه امسال آتش سوزی‌ها به واسطه خشکسالی زودتر از موعد شروع شد افزود: آتش سوزی‌ها معمولاً از نیمه دوم خرداد در مناطق جنگلی و مرتعی شروع می‌شود که امسال با خشک شدن پوشش گیاهی منطقه از ۲۰ اردیبهشت ماه آتش‌سوزی‌ها رخ داده است.

نقشبندی، با بیان اینکه کمک به اطفای حریق و حفاظت از جنگل‌ها وظیفه کل مردم است خاطرنشان کرد: مردم باید آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع را به شماره تلفن ۱۵۰۴و سامانه ۱۳۹ به صورت شبانه‌روزی اطلاع رسانی کرده و تا رسیدن نیرو‌های ویژه اطفای حریق به محل با توجه به طی مسیر با رعایت کامل نکات ایمنی از گسترش آتش جلوگیری کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.