مدیرشرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان گفت: در سه ماه اول امسال ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر نفت سفید در کردستان توزیع شده که ۵ میلیون لیتر مربوط به روستا‌ها بوده است.

 گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، عبدالله گیتی‌منش مدیرشرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان اظهار کرد: سال گذشته ۵۵ میلیون لیتر نفت سفید در سطح استان توزیع شده است.

او با بیان اینکه توزیع نفت سفید در استان سالانه روند کاهشی دارد، عنوان کرد: با توجه به تلاشی که شرکت گاز در سطح استان در گازرسانی به روستا‌ها می‌کند میزان توزیع نفت سفید هم روند کاهشی دارد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان اضافه کرد: بر اساس مصوبه شورای اقتصاد صنایع که بنا به هر دلیل در حال حاضر از سوخت مایع استفاده می‌کنند باید شناسایی و گازدار شوند که در این راستا کارگروهی تشکیل شده و گازدار کردن این واحد‌ها با ایجاد انگیزه‌های مختلف انجام خواهد شد.

گیتی‌منش افزود: در سه ماه اول امسال ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر نفت سفید در سطح استان توزیع شده که ۵ میلیون لیتر مربوط به روستا‌ها بوده است.

او اضافه کرد: با توجه به اینکه بخش زیادی از روستا‌های استان در مناطق صعب‌العبور قرار دارند معمولا از اول سال توزیع نفت سفید با توجه به جمعیت روستایی در سطح استان انجام می‌شود.

گیتی منش عنوان کرد: در سه ماهه اخیر ۲ میلیون ۳۰۰ هزار لیتر نفت سفید در سطح روستا‌های استان توزیع شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان با بیان اینکه سهمیه نفت روستا‌ها روی کارت بانکی خانوار‌ها شارژ می‌شود و در این راستا هر ساله راستی آزمایی‌ها برای حذف خانوار‌هایی که از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می‌شود صورت می‌گیرد، گفت: در حال حاضر نفت سفید بین ۲۲ هزار خانوار روستایی در سطح استان توزیع می‌شود.

به گفته او، این آمار در سال ۹۸ بیش از ۳۰ هزار خانوار بوده که با توجه به گازدارشدن برخی روستا‌ها تعداد خانوار‌ها هر ساله کمتر می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار