مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه وبویراحمد گفت: هزار دستگاه صفحه خورشیدی به عشایر استان واگذار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، جمال معتمدی زاده مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه وبویراحمد گفت: با هدف تامین برق در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد که امکان برق رسانی وجود ندارد امسال هزار دستگاه صفحه خورشیدی در بین مردم این مناطق توزیع می‌شود.

معتمدی زاده با بیان اینکه  فردا تعدادی از این دستگاه‌ها در منطقه ماه پرویز در شهرستان بویراحمد بین عشایر این منطقه توزیع می‌شود افزود: این صحفه‌ های خورشیدی قابلیت تولید ۱۰۰ وات برق را دارا بوده که روشنایی حداقل پنج شعله لامپ کم مصرف، شارژ چراغ قوه و گوشی همراه را تأمین می‌کند.

او از برگزاری مناقصات و انعقاد قرار داد خرید صفحه‌های خورشیدی خبرداد و اضافه کرد: اداره کل امور عشایر استان باید لیست افراد متقاضی صحفه‌های خورشیدی را به شرکت توزیع نیروی برق استان اعلام تا اقدامات لازم برای تهیه و واگذاری صفحه‌های خورشیدی به این افراد انجام شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نيروی برق استان با بیان اینکه ۱۰ درصد هزینه خرید هر دستگاه صفحه خورشیدی از طرف متقاضی و مابقی هزینه‌ ها از طرف دولت پرداخت می‌شود ادامه داد: برق محل اسکان عشایری که بیشتر از چهار کیلومتر با شبکه برق فاصله داشته و امکان برق رسانی وجود نداشته باشد از طریق نصب صفحه‌های خورشیدی سبک و قابل حمل تامین می‌شود.

معتمدی زاده نصب آسان، وزن کم، قابل حمل بودن، امکان تامین برق پایدار در مکان‌های دور دست و حفاظت از محیط زیست را از مهمترین مزایای نصب صفحه های خورشیدی عنوان کرد و افزود: با گسترش استفاده از انرژی‌های نو، شاهد کاهش آثار مخرب استفاده از سوخت‌های فسیلی، تخریب جنگل‌ها و مراتع خواهیم بود.

انتهای پيام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.