توجه ویژه خودروسازان به کنترل تامین باتری

خودروسازان با پیشرفت علم به دنبال برقی شدن محصولات خود می‌روند و به همین دلیل به باتری برای وسایل نقلیه نیاز دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از تچ کرانچ، مشارکت‌های مشترک در حوزه باتری به یک معامله مهم برای خودروسازانی تبدیل شده است که اهداف بلند پروازانه خود را برای تحویل میلیون‌ها وسیله نقلیه الکتریکی در چند سال آینده تعیین کرده‌اند.

البته این فقط در مورد تأمین منبع سلول نیست. رشته مشارکت‌های مشترک نشان می‌دهد که خودروسازان نقش فعال‌تری در توسعه و حتی تولید سلول‌های باتری دارند.

نقش فعال خودروسازان در توسعه و تولید سلول‌های باتری

این هفته، مرسدس بنز از برنامه ۴۷ میلیارد دلاری خود برای تبدیل شدن به یک خودروساز صرفا الکتریکی تا سال ۲۰۳۰ خبر داد. تأمین امنیت زنجیره تامین باتری، با گسترش مشارکت‌های موجود یا قفل کردن موارد جدید برای توسعه مشترک سلول‌های باتری و ماژول‌ها، تکه اساسی این پازل است.

توجه ویژه خودروسازان به کنترل تامین باتری

مرسدس نیز مانند سایر خودروسازان روی توسعه و بکارگیری فناوری پیشرفته باتری متمرکز است. این خودروساز آلمانی علاوه بر راه اندازی هشت کارخانه جدید تولید باتری برای تأمین خودرو‌های الکترونیکی آینده خود، گفت که با سیلا نانو، شرکت راه اندازی شیمی باتری سیلیکون، ولی، که در گذشته در آن سرمایه گذاری کرده است، همکاری می‌کند تا چگالی انرژی را افزایش دهد، که به نوبه خود باید دامنه را بهبود بخشد و اجازه می‌دهد تا زمان شارژ کوتاه‌تر شود.

ژن بردیچوسکی عامل سیلا نانو نیز در مصاحبه اخیر خود گفت: "این شرکت روندی را دنبال می‌کند تا خودروسازان متوجه شوند که باتری چقدر حیاتی است و باید کنترل بیشتری بر تولید سلول‌ها برای اطمینان از تأمین محصول خود داشته باشند. "

تسلا، بی ام و و فولکس واگن از اوایل به دنبال سرمایه گذاری مشترک در حوزه باتری بودند. در سال ۲۰۱۴، تسلا و پاناسونیک توافق نامه‌ای را برای ساخت یک کارخانه بزرگ تولید باتری یا همان کارخانه گیگافکت، در ایالات متحده امضا کردند و از آن زمان با هم همکاری کرده اند. شرکت BMW نیز در سال ۲۰۱۷ با ایجاد Solid Power شروع به ساخت باتری‌های حالت جامد برای ماشین‌های الکتریکی با عملکرد بالا کرد.

اکنون بقیه صنایع نیز در حال کار برای همکاری با شرکت‌های تولید باتری، برای به اشتراک گذاشتن دانش و منابع برای تولید هستند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.