۴ استراتژی برای خرید خودرو در چند سال آینده

در این گزارش چهار استراتژی برای خرید ماشین در چند سال آینده را می خوانید.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اتوکار، پیشرفت فناوری و به دنبال آن خودرو‌ها در چند سال گذشته چشمگیر بوده و انتظار می‌رود در آینده نیز اینچنین باشد. مخصوصا زمانی که دولت‌ها و شرکت‌های مختلف صحبت از توقف تولید خودرو‌های جدید بنزینی و دیزلی می‌کنند و می‌خواهند از انرژی پاک و قدرت الکتریکی برای تامین نیروی ماشین‌ها استفاده کنند. در این گزارش چهار استراتژی برای خرید ماشین در چند سال آینده را بخوانید.

در ۱۳۰ سال اخیر از زمانی که خرید ماشین امکان پذیر شده است، زمان بندی خرید و انتخاب مدل به حق مسلم خریدار تبدیل شده است. اما اکنون کمی اوضاع فرق کرده و محدود به انتخاب‌هایی هستیم که برای آینده نیز کاربردی باشند. پس ناگزیر مجبور به داشتن یک استراتژی برای خرید ماشین هستیم.

4 استراتژی برای خرید خودرو در چند سال آینده 4

استراتژی اول خرید خودرو

در حال حاضر انتخاب‌های بسیار خوبی در حوزه اتومبیل‌های برقی در دسترس است و برخی از آن‌ها در نسل دوم یا حتی سوم قرار دارند، بنابراین محصولات اثبات شده‌ای هستند. خودروی Nissan Leaf نمونه خوبی برای این استراتژی است؛ با ۱۰ سال سن، هم عملکرد خود را نسبت به قبل بسیار افزایش داده و هم محدوده کروز خود را (در بزرگترین مدل باتری) از زمان عرضه، تقریباً دو برابر کرده است.

انتخاب اندازه و سبک مدام گسترده‌تر می‌شود و بزرگترین نام‌های خودرو در جهان، اکنون درگیر آن هستند. بیشتر خودرو‌های برقی حداقل دارای سه سال ضمانت مکانیکی به علاوه پوشش هشت ساله باتری و بسیار قوی هستند و احتمالاً همچنان باقی خواهند ماند.

4 استراتژی برای خرید خودرو در چند سال آینده 5

پیشرفت خودرو‌های الکتریکی با سرعت زیادی ادامه دارد. همچنین احتمالاً در آینده، تراکم انرژی باتری‌های یون لیتیوم بهبود می‌یابد. (اغلب ۵ تا ۱۰ درصد بهبود در سال پیشنهاد می‌شود) همچنین باتری حالت جامد که بازار خودرو‌ها و وسایل نقلیه برقی، مدت‌ها انتظار آن را می‌کشید می‌تواند در اواسط دهه ۲۰۲۰ سبک‌تر، کوچکتر و قدرتمندتر ظاهر شود. هدف از این کار به دست آوردن یک خودروی برقی از طریق PCP یا PCH است.

البته در دسترس بودن شارژ عمومی این خودرو‌ها هنوز یک مسئله است و به همگرایی روش‌های پرداخت برای تازه واردان بازار خودرو‌های الکتریکی مورد نیاز است.

نمونه خودروهای پیشنهادی این استراتژی:

  • Tesla Model ۳
  • Hyundai Kona Electric
  • Ford Mustang Mach-E

4 استراتژی برای خرید خودرو در چند سال آینده 7

استراتژی دوم خرید خودرو

برنامه منطقی، پیشنهاد و گزینه‌های خرید شما را بهبود می‌بخشد، زیرا در آینده گزینه‌های بیشتری در کلاس‌های بیشتر وارد بازار می‌شوند و عملکرد موتور و باتری را بهبود می‌بخشند. با این حال، با تاخیر در خرید خودروی برقی، ممکن است بتوانید از کاهش مداوم هزینه باتری بهره ببرید. طبیعتا زمانی که مصرف کنندگان بیشتر شود و استفاده از آن فراگیرتر شود قیمت تمام شده برای مشتری کاهش می‌یابد. همچنین احتمال ارائه یارانه از سوی دولت نیز وجود دارد.

تونی وایتهورن رئیس شرکت هیوندای بخش انگلیس می‌گوید، یکی از راه‌های ارزیابی اینکه آیا خودروی برقی متناسب با سبک زندگی شما است، استفاده از یک مدل اشتراکی است: "شرکت‌هایی مانند Drover، Elmo و Onto مردم را قادر می‌سازند بدون ودیعه یا تعهد طولانی مدت، این کار را انجام دهند. "

به طور کلی، ما پیشنهاد می‌کنیم در حدود سال ۲۰۲۵ به سمت خرید خودرو‌های برقی بروید.

نمونه خودروهای پیشنهادی این استراتژی:

  • Volkswagen ID ۳
  • Kia E-Niro
  • Audi Q۴ E-tron

4 استراتژی برای خرید خودرو در چند سال آینده 6

استراتژی سوم خرید خودرو

از برخی جهات، خودرو‌های الکترونیکی دارای اعتبار برای یک راننده طبیعی هستند. آن‌ها تمایل به نرم و بدون دردسر بودن دارند، معمولاً پتانسیل شتاب گرفتن زیادی دارند، جرم اصلی آن‌ها بین چرخ‌ها متمرکز شده و بسیار پایین است و استقرار گشتاور آن‌ها بسیار دقیق است. همین امر در مورد ترمز احیا کننده آن‌ها نیز وجود دارد که اغلب قابل تنظیم است.

البته خودرو‌های برقی سنگین هستند، بنابراین شما نمی‌توانید با بی احتیاطی سوار آن‌ها شوید یا مثلا در هوای بارانی باید حواستان باشد که در جاده لغزنده خودرو لیز نخورد و به بیرون از جاده سر نخورد. (در جاده لغزنده، جرم پایین این نوع خودروها، می‌تواند یک اتفاق ترسناک را رقم بزند.)

4 استراتژی برای خرید خودرو در چند سال آینده 8

فاصله دو محور خودرو‌های برقی طولانی است و حداکثر فضای را برای قرار دادن باتری فراهم می‌کند که این محدودیت اضافی برای چابکی است. مشکل دیگر کمبود صدای موتور است. گرچه این کار اغلب در سیستم سرگرمی خودرو به دلخواه تنظیم می‌شود. به یاد داشته باشید، صدای موتور برای بسیاری از رانندگان خوشایند و ضروری است. سازندگان اتومبیل برای دهه‌ها صدای موتور را از طریق جعبه‌های بادی مخصوص و پورت‌ها و تقویت کننده‌های نصب شده روی موتور تنظیم کرده اند.

یک واقعیت دیگر که باید در نظر گرفت زمان شارژ است، نه محدوده. تسلا مدل ۳ که امروز یکی از بهترین مدل‌ها است، می‌تواند ۱۶۰ مایل انرژی را در ۱۰ دقیقه دریافت کند. البته قرار است باتری‌های حالت جامد بعدا بسیار بهتر عمل کنند.

نمونه خودروهای پیشنهادی این استراتژی:

  • Jaguar I-Pace
  • Peugeot e-۲۰۸
  • Porsche Taycan

4 استراتژی برای خرید خودرو در چند سال آینده 3

استراتژی چهارم خرید خودرو

فعلا در نمایندگی‌ها خودرو‌های زیادی برای فروش وجود دارند، اما هنگامی که اتومبیل‌های ICE در نیمه دوم دهه شروع به ناپدید شدن کنند، انتخاب‌های شما محدودتر می‌شود. اما یک راه حل وجود دارد: بسیاری از خانوار‌ها بیش از یک ماشین دارند، بنابراین چرا یک اتومبیل کوتاه مدت را در نظر نمی‌ گیرید برای خرید کوتاه مدت یا اجاره؟ به این ترتیب می‌توانید موقتا یک خودرو داشته باشید.

البته چیزی که می‌تواند به شما کمک کند و همچنین مانع شما شود ورود استاندارد‌های یورو ۷ در اواسط دهه است. هزینه‌های اضافی و مشکلات انطباق پذیری که به همراه می‌آورد می‌تواند به طور چشمگیری ، تعداد مدل‌های ICE ارائه شده را از بین ببرد و قیمت دیگر خودرو‌ها را افزایش دهد.

4 استراتژی برای خرید خودرو در چند سال آینده 2

به گفته تونی وایت هورن گزینه خرید یک ماشین دست دوم، هیجان انگیز خواهد بود. وی افزود "تا سال ۲۰۴۰، ماشین‌های ICE همچنان در جاده‌ها وجود دارند. "

نمونه خودروهای پیشنهادی این استراتژی:

  • Alpine A۱۱۰
  • Honda E
  • Ford Mustang

در صورت تصویب استاندارد‌های بالقوه یورو ۷ ، عصر خودروهای برقی قطعاً در حال آمدن است و شاید حتی زودتر از آنچه انتظار می‌رفت، فراگیر شود. همه ما زودتر از آنچه تصور می‌شد راننده ماشین الکتریکی خواهیم بود و وضعیت خودرو‌های الکتریکی و زیرساخت‌ها به سرعت بهبود می‌یابند.


بیشتر بخوانید


گزارش از سید حسین موسوی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۱ ۱۵ تير ۱۴۰۰
این گزارش ربطی به ایران نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۸ ۱۵ تير ۱۴۰۰
اینجا استراتژی سرش گرده
پراید، اونم مدل پایینش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۲ ۱۵ تير ۱۴۰۰
با این همه گرونی این مطالب به چه دردمون میخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۷ ۱۵ تير ۱۴۰۰
مطلبی که نوشتی با شرایط حال و آینده صنعت خودرو در ایران واقعا مطابقت داره ؟!
Iran (Islamic Republic of)
آرمین قاسمی
۰۲:۰۶ ۱۵ تير ۱۴۰۰
اینا رو واسه ما مینویسید؟ شرکت زامیاد هنوز نیسان آبی میسازه تازگیا یه چندتا چیز بهش اضافه کرده بهش میگه آپشنال.
مگه اینجا ما حق انتخاب داریم؟ قرعه کشی انجام میدن.
شرکت بنز التماس میکنه شهرونداشون ماشین بخرن اینجا قرعه میندازن صدتا منت هم میذارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۷ ۱۵ تير ۱۴۰۰
این چیه بدردمانمیخوره که
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۳ ۱۵ تير ۱۴۰۰
استراتژی پنجم شب زود بخواب ، غذای سنگین هم نخور ، در ضمن باید شبش مهتابی باشه و بالای پشت بوم زیر نور مهتاب بخوابی ،اونوقت شاید خواب این ماشین ها رو دیدی
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۳:۲۶ ۱۴ تير ۱۴۰۰
با‌سلام
این‌گزارش‌برا‌ی خریدماشین‌‌در‌کشور‌ما‌هست؟؟؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۱۴ تير ۱۴۰۰
چه استراتژی خدا خیرتون بده!!!
استراتژی ما خرید پراید و پیکان هست آن هم به سختی.
این استراتژی مخصوص کشور های اروپایی و... هست.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۵۸ ۱۴ تير ۱۴۰۰
کسی نیست جلوی سایپا را بگیره برج 12 تکمیل وج ساینا اس کردم ولی بعد از 4 ماه هنوز تحویل ندادند
چه گناهی کردیم گیر اینا افتادیم
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۲۲:۰۳ ۱۴ تير ۱۴۰۰
راننده هایی که به صدای موتور بالا عادت کردند باید بدانند این عادت و رفتار زشت را میبایست ترک کنند و از دیوانگی است که کسی به صدای موتور خودروهای نیم قرن پیش دلخوش کند ،هر چه خودرو، آلودگی صوتی کمتری داشته باشد بهتر است مگر اینکه،این بی صدایی زیادی ،برای عابران ،خطر آفرین ومرگ آفرین و مرگبار شود.
و گر نه جهانی پاکتر و آرامتر با خودروهایی بروزتر و برقی خواهیم داشت .البته با اجازه سایپا فرغون و ایران فرغون!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۱۴ تير ۱۴۰۰
حالتون خوشه ...؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۱۴ تير ۱۴۰۰
جالب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۱۴ تير ۱۴۰۰
ما تولید و خرید خودروهای داخلی مانند پراید و تیبا و پژو 405 که مال 35 سال پیش هستند مانده ایم و تا سال 1440 با همین تکنولوژی در جا خواهیم زد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۱۴ تير ۱۴۰۰
استراتژی اول : پراید 111
استراتژی دوم : پراید 131
استراتژی سوم : پراید 132
استراتژی چهارم پراید 151

و همینجور رو به جلو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۳ ۱۴ تير ۱۴۰۰
ایران ایران ایران انحصارانحصارانحصارچپاول جیب مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۵ ۱۴ تير ۱۴۰۰
نویسنده این متن تو اروپا بوده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۱۳ تير ۱۴۰۰
آقا اینجا ایرانه فک کنم نویسنده این متن رو توی خوابش نوشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۱۳ تير ۱۴۰۰
گزینه 4 میگه برید خودرو اجاره کنید خوب ماشین آب و آتشه اگر یهو تصادف شدید کردی یا خودرو آتیش گرفت یا دزدیدنش باید بری تا قرون آخرش رو پرداخت کنی به صاحب خودرو که ازش خودروی گران قیمت میلیاردی اجاره کردی !!! باید تمام زندگیتو بفروشی بازم پول کاملش نمیشه
آخرین اخبار