دولت انگلیس سفیر ونزوئلا در این کشور را به اتهام تلاش برای تامین نیاز‌های مردم کشورش مشمول تحریم قرار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت انگلیس در ادامه فشار‌ها و اقدامات غیر انسان دوستانه خود علیه مردم و دولت قانونی کاراکاس، سفیر ونزوئلا در لندن را تحریم کرد.

دولت انگلیس امروز جمعه اعلام کرد «الکس صعب» سفیر دولت (قانونی) ونزوئلا در لندن را به اتهام تلاش برای تامین نیاز و مواد غذایی برای مردم ونزوئلا تحریم کرده است.

انگلیس در حالی سفیر دولت نیکلاس مادورو، رئیس جمهور مشروع و قانونی ونزوئلا در لندن را تحریم کرده است که این کشور تحت شدیدترین تحریم‌های غرب قرار گرفته است.

رویترز اعلام کرد صعب به درخواست دولت آمریکا و به ادعای واهی دور زدن تحریم‌های غرب اکنون در کشور «کیپ ورد» بازداشت است و قرار است به واشنگتن استرداد شود.

دولت انگلیس پس از بازداشت صعب در بیانیه‌ای مدعی شد او با قرارداد‌های اشتباهی که بسته است باعث سختی بیشتر مردم ونزوئلا شده است.

پیشتر اعلام شد انگلیس قصد دارد چندین تن از شهروندان گینه و عراق را به بهانه فساد اقتصادی تحریم کند.

در همین حال، نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، که می‌خواهد تحریم‌های کشورش را لغو کند، دیروز پنجشنبه اعلام کرد که "آماده رفتن به مکزیک" برای مذاکره با مخالفان است.

رئیس جمهور ونزوئلا شب گذشته در بیانیه‌ای در تلویزیون ملی تأیید کرد: ما آماده رفتن به مکزیک هستیم. ما آماده هستیم تا با یک دستور کار واقع بینانه، معنادار و معتبر به موضوعاتی که برای دستیابی به توافق‌های جزئی در مورد صلح و حاکمیت و لغو تحریم‌های کیفری که به ونزوئلا تحمیل شده و باید به آن‌ها پرداخته شود، (پای میز مذاکره) بنشینیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۳:۲۳ ۰۱ مرداد ۱۴۰۰
مرگ بر روباه پیر.
آخرین اخبار