مادورو: در درگیری‌های مرزی حداقل ۱۰ شبه نظامی کلمبیایی کشته شدند

رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد که در درگیری‌های مرزی بین نیرو‌های مسلح ونزوئلا و شبه نظامیان کلمبیا دست کم ۱۰ نفر کشته شدند و عده‌ای فرار کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس۲۴، نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا روز دوشنبه اعلام کرد که شبه نظامیان کلمبیایی در درگیری‌های شدید بین گروه‌های مسلح و نیرو‌های امنیتی ونزوئلا کشته شدند.

مادورو در مقابل کاخ ریاست جمهوری بیان کرد: «در این درگیری حداقل ۲۰ شبه نظامی کلمبیایی حضور داشتند که ما سه نفر را  اسیر کردیم. به نظر می‌رسد شنبه نظامیان بیشتری کشته شده باشند  و ما در حال شناسایی آن‌ها هستیم.»

او در ادامه افزود: «من نمی‌دانم عددی که به من داده شده دقیق است یا خیر، ۱۰ نفر کشته شده اند و عده‌ای دیگر نیز  فرار کردند که  ما به دنبال آن‌ها هستیم.»

نیرو‌های مسلح ونزوئلا از ۲۱ مارس با شبه نظامیان کلمبیایی درگیر هستند.  

ونزوئلا این گروه‌های مسلح را عامل این ناآرامی‌ ر ونزوئلا دانسته و آن ها را تروریست می خواند. علاوه بر این مادورو می‌گوید که این شبه نظامیان با گروه‌های قاچاق مواد مخدر یا «ایوان دوکه» رئیس‌ جمهور کلمبیا  در ارتباط هستند.

مادورو باند‌های جنایتکار قاچاق مواد مخدر را عامل ایجاد ناآرامی در ونزوئلا با حمایت کلمبیا و آمریکا می‌داند.

ونزوئلا و کلمبیا ۲۲۰۰ کیلومتر مرز مشترک دارند. این دو کشور در ژانویه ۲۰۱۹  پس از اینکه کلمبیا، خوان گوآیدو، سرکرده مخالفان دولت ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا  پس از مادورو   به رسمیت شناخت، روابط دیپلماتیک خود را قطع کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار