سیمان ماده اصلی ساخت وساز محسوب می‌شود و کمبود و گرانی این محصول در بازار اجرای پروژه‌های عمرانی و ساختمانی را با مشکل مواجه ساخته است.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  این روز‌ها بحث‌های داغی از کمبود  و گرانی سیمان در بازار شنیده می‌شود که همین موضوع باعث نگرانی بسیاری از سازندگان وانبوه سازان شده است.

با توجه به آنکه یکی از مهم‌ترین مصالح ساختمانی که در بحث‌ ساخت وساز استفاده می‌شود سیمان است بنابراین کمبود و یا نبود سیمان در بازار باعث می شود بسیاری از پروژه‌ها متوقف شوند و یا روند کندی پیدا کنند.

افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت سیمان در یک ماه گذشته 


در حال حاضر قیمت سیمان در یک ماه گذشته حدود ۳۰۰ درصد افزایش یافته است که بسیاری از تولید کنندگان سیمان علت آن را قطعی برق و آب واحدهای تولیدی اعلام می کنند، اما سایر بخش‌های دیگر از جمله سازندگان مسکن و انبوه سازان و همچنین تولیدکنندگان بتن علت اصلی آن را ورود این محصول به بورس عنوان کرده اند.

تولید کنندگان بتن می گویند که کارخانجات سیمان به صورت قطره چکانی این محصول را به بورس عرضه می‌کنند به طوری که از ۱۰ هزارتن بتن تنها ۱ هزار تن به بورس عرضه می‌شود و همین امر باعث می‌شود که دلالان و سوداگران از فرصت استفاده کرده و به این صورت قیمت آن‌ را افزایش دهند.

افزایش قیمت سیمان و کمبود آن در بازار به طور قطع در بازار مسکن هم تاثیر گذار بوده به طوری که بسیاری از مشاوران املاک عنوان می کنند که در حال حاضر با توجه به اخبار بازار سیمان، قیمت مسکن رشد ۳۰ درصدی پیدا کرده و همین امر باعث التهاب بازار شده است.

چندی پیش مهرداد نظارت ‪ رئیس کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان بتن آماده و قطعات بتنی در یک نشست خبری اعلام کرد که هم اکنون بسیاری از سازندگان و تولیدکنندگان بتن با مشکل کمیاب شدن سیمان آماده مواجه شده‌اند..

او گفت: بسیاری از کارخانجات به دلیل قطعی مکرر برق با کمبود تولید سیمان روبه‌رو هستند، اما مشکل اصلی در حال حاضر این است که عرضه سیمان در بورس به شکل ناکارآمد و بدون برنامه ریزی صورت گرفته است.

این مقام مسئول ادامه داد: در حال حاضر نفَس صنعت ساختمانی و عمرانی به شمارش افتاده و در صورتی که این روند ادامه پیدا کند، کمر این صنعت می شکند.

نظارت اظهار کرد: صنعت بتن در شرایط کنونی در حال خرد شدن است. بیش از ۸۰ درصد از سیمان تولید کشور در حوزه بتن استفاده می‌شود، اما متاسفانه بسیاری از کارخانجات ما امروز برای تامین آن دچار مشکل شده‌اند.

رئیس کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان بتن آماده و قطعات بتنی توضیح داد: ورود سیمان به بورس به صورت ناکارآمد بود و از سوی دیگر برنامه قطعی‌های مکرر برق باعث شده که این صنعت دچار مشکل شود، اما مشکل اصلی در حال حاضر آن است که ساز و کار مناسبی برای آن تعریف نشده و هم اکنون سیمان در بورس به دست دلالان افتاده است.

نظارت تاکید کرد: باید مشخص شود که سیمان عرضه شده در بورس توسط چه کسانی خریداری می‌شود؛ چرا که من تولیدکننده بتن به عنوان خریدار اصلی تاکنون نتوانستم از بورس، سیمان تهیه کنم.

او با اشاره به اینکه قیمت سیمان در ماه گذشته درب کارخانه ۳۸۰ هزار تومان بوده، اما روز گذشته به قیمت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در بورس رسیده است، گفت: تولیدکنندگان سیمان به صورت قطره چکانی سیمان را عرضه می‌کنند و همین باعث شده که با ورود دلالان این مشکل در این حوزه چندین برابر شود.

دلالان کل بازار سیمان را به دست گرفته اند

همچنین جمشید برزگر رئیس انجمن انبوه سازان مسکن کشور در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه افزایش چشمگیر قیمت سیمان باعث شده بسیاری از پروژه‌های مسکنی در کشور به حالت نیمه تعطیلی دربیایند گفت: متاسفانه در حال حاضر هیچ سیمانی در شهر‌های مختلف پیدا نمی‌شود و اگر هم سیمانی برای سازنده‌ای پیدا شود با قیمت‌های بسیار نجومی به دست مصرف کننده می‌رسد.

او با بیان اینکه قیمت سیمان این روز‌ها به دست دلالان افتاده است افزود: به نظر می‌رسد یک عده دلال سعی دارند از این فرصت استفاده کنند و با عرضه نکردن سیمان در بازار قیمت آن‌ها را نجومی کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در گذشته انجمن تولید کنندگان سیمان اقدام به تعیین قیمت سیمان می‌کردند، اما در حال حاضر به نظر می‌رسد با ورود سیمان به بازار بورس و با رقابتی کردن این محصول بازار را به هم بریزند چرا که ممکن است یک بار محصول عرضه شود و یک هفته عرضه نشود که این خود برای بازار بسیار زیان بار خواهد بود.

رئیس انجمن انبوه سازان مسکن با بیان اینکه بسیاری از کارخانجات سیمان سه شیفته کار می‌کنند افزود: طبق استعلامات ما ۱۰۰ درصد آب، برق و گاز این کارخانجات رایگان و یا با قیمت بسیار پایین است از سوی دیگر تمامی کارخانجات سیمان در سال‌های گذشته و با دلار هزار تومانی خریداری شده اند و تنها افزایش قیمتی که این کارخانجات در یکی دو سال گذشته با آن روبرو بودند دستمزد کارگران بوده است.

او یادآور شد: آیا افزایش دستمزد کارگران باعث رشد سه برابری قیمت سیمان می‌شود و بنابراین ما درخواست می‌کنیم در شرایط کنونی هرچه سریعتر اقدامات لازم برای رفع این مشکل را انجام دهند.

برزگر با اشاره به اینکه اگر در گذشته و پیش از افزایش قیمت سیمان، قیمت تمام شده هر متر مربع مسکن به طور مثال ۲ میلیون تومان تمام می‌شد، اما در حال حاضر و با توجه به رشد سه برابری قیمت سیمان هر متر مربع حدود ۶ میلیون تومان ساخته می‌شود،افزود: از سه سال گذشته هیچ افزایش قیمتی در تولید سیمان، فولاد و یا میلگرد نداشته ایم بنابراین به جز حضور دلال‌ها هیچ دلیل دیگری برای این افزایش قیمت جهشی وجود ندارد.

رئیس انجمن انبوه سازان کشور با تاکید براینکه ما صادر کننده و وارد کننده سیمان هستیم گفت: ما به عنوان چهارمین تولیدکننده سیمان درجهان و به عنوان یکی از بزرگترین صادر کنندگان سیمان چرا باید با چنین مشکلاتی در حوزه تولید سیمان و صادرات آن روبرو شویم و هم اکنون با چه قیمتی سیمان صادر می‌شود.

قیمت فولاد به کیلویی ۱۸ هزار تومان رسیده است

او اظهارکرد: در سال گذشته فولاد داخلی کیلویی حدود ۶ هزار تا ۷ هزار تومان بود، اما درحال حاضر قیمت آن به کیلویی ۱۸ هزار تومان رسیده است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه با این روند افزایش قیمت سیمان نه تنها بخش مسکن کشور با مشکل روبرو شده است بلکه تمامی پروژه‌های عمرانی کشور از جمله ساخت آزاد راه، بزرگراه و بسیاری از پروژه‌های راهسازی با مشکل مواجه می‌شوند.

بورسی ها چه می گویند؟

این در حالی است که سید جواد جهرمی معاون عملیات و نظارت بر بازار بورس کالا اعلام کرد که عرضه و تقاضای سیمان در بورس کالا مناسب بود بطوری که قیمت سیمان بطور متوسط کیلویی ۳۸۰ تومان بود که در تاریخ ۲۵ تیر ماه به ۴۷۷ تومان رسید. البته در هفته منتهی به ۲۵ تیر ماه کاهش عرضه باعث افزایش قیمت شد. در همین راستا جلسات متعددی با عرضه کنندگان سیمان انجام شد و قرار است از هفته بعد تناژ مشخصی از سوی عرضه کنندگان برای عرضه اعلام شود.

ورود کالا و محصولات به بورس نه تنها نقش بسیار موثری در کنترل شفافیت قیمت‌ها و بهبود وضعیت این بازار دارد بلکه این بازار را به سمت آرامش می‌تواند هدایت کند، اما به نظر می‌رسد که عرضه نامناسب و بدون ساز وکار مناسب سیمان به بورس باعث شده نه تنها آرامش بازار سیمان به هم بریزد بلکه شاهد رشد بسیار جهشی قیمت‌ها هم در این بازار باشیم.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۳ ۳۱ تير ۱۴۰۰
دارن صادر میکنن ارز وارد کشور کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۳۱ تير ۱۴۰۰
مدیریت شگفت انگیز ایرانیان
پس از فتح قله های افتخار در مدیریت اقتصادی پیش بسوی مدیریت جهانی
پ.ن: کشورای دیگه دائما به مسئولانمون زنگ میزنن و از رمز موفقیتشون در زمینه اقتصاد سوال میکنن و تقاضای استفاده از علم و دانش ما برای مدیریت کشور و مردم مستضعفشون رو دارن
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی بیچاره
۰۹:۳۲ ۳۱ تير ۱۴۰۰
واقعا خجالت داره این همه گرونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۱ ۳۱ تير ۱۴۰۰
این ها همه اراجیف است که تحویل دادید.نوسان برق برای بالابردن نرخ سیمان است. حتی قطعی برق هم دروغ بود برای اینکه بتوانند سیمان را گرانتر کنند
Iran (Islamic Republic of)
خ
۰۶:۲۷ ۳۱ تير ۱۴۰۰
هر کجای مملکت را دست میزاریم میگن دلالان ؟ آیا جای سوال نیست؟ این همه دلال در هر زمینه جای تعجب ندارد .پس مسولین عزیز بازرسان تعزیرات چه میکنند ؟ فقط حقوق نجومی یا شاید هم دلالان با پول ذهن‌شان را می‌بندند یا شاید هم جزو آقازاده ها هستند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۷ ۳۱ تير ۱۴۰۰
ما ساختمانمون ده روزه که قالب بندیش آماده شده ولی بتون نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۷ ۳۱ تير ۱۴۰۰
ما ساختمانمون ده روزه که قالب بندیش آماده شده ولی بتون نیست
Iran (Islamic Republic of)
رامین محمدی
۱۰:۴۵ ۳۱ تير ۱۴۰۰
مهم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۲ ۳۱ تير ۱۴۰۰
الآن دوهفته هست کارگاه بلوک زنی ماخوابیدبخاطرگرانی سیمان 3نفر بیکارشدن ازکجا بیارن خرج خانواده بدهن
Iran (Islamic Republic of)
روح
۲۱:۴۴ ۳۰ تير ۱۴۰۰
البته اینم بگم این حکومت که ما باهاش طرف هستیم و تا الان هیچ قدرتی به ما نداده که هیچ قدرت ما را ازمون گرفته اینطوری هستش که قیمت مثلاً سیمان رو تا ۸۰ هزارتومان فرض مثال بالا میبره بعد ۲۰ هزار تومان میاره پایین بعد میگه ببینید آوردم پایین یعنی فقط به فکر بالا بردن قیمت هستش نه هیچ چیز دیگه ای و تمام اینها فیلم سیاه بازی هست
Iran (Islamic Republic of)
Mt
۲۱:۲۹ ۳۰ تير ۱۴۰۰
زمان جنگ برق میرفت چرا گران نشد پدرجان اینقدر ملت اذیت نکنید
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۰:۰۱ ۳۰ تير ۱۴۰۰
آخه من نمیدونم چرا این همه بدبختی و گرونی و فلاکت باید تو این دوماهه انتخابات تا دولت جدید باید بیفته
قطعی برق،گرونی فزاینده،بی آبی،عدم واکسیناسیون،....
به نظرم اینا اتفاقی نیست یه جریانی داره کاری میکنه نارضایتی رو تو جامعه فزاینده و خارج از کنترل کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۳۰ تير ۱۴۰۰
آخه مگه میشه خونه خرید قبل از گرونی سیمان
حالا که سیمان هم کمیاب شده بازم نمیشه خرید پس فرقی به حال ما نمیکنه
فقط دارن به عراق میفرستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۳۰ تير ۱۴۰۰
راستی این ( دلالها ) کجا هستند که مردم و مسولان محترم همیشه ناتوانیها و بی لیاقتیهایشان را گردن اونها می اندازند؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۳۰ تير ۱۴۰۰
وقتی سرمایه های سرگردان با ایجاد یک سیستم قوی هدایتگر مثل کشور ژاپن راهی جز تولید نداشته باشند دلال خودبخود مفهوم خود را از دست میدهد ... اما در ایران چنین سیستمی وجود ندارد و سرمایه ها بدلیل آزادی بی حد و حصر همه چیز را و هر چه در سر راه آنست نابود میکنند و تورم را بالا می برند بی آنکه هیچ تولیدی صورت گیرد ! بالاخره چه کسی باید این مشکل قابل حل را حل کند ؟!...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۳۰ تير ۱۴۰۰
باور کن خدا هم رفته از ایران
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۸:۱۰ ۳۰ تير ۱۴۰۰
گرونههههه
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۱۸:۱۰ ۳۰ تير ۱۴۰۰
خداوکیلی این طوری بامملکت نکنید الان تمام ساخت سازا خوابیدن به خاطر سیمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۳۰ تير ۱۴۰۰
کدوم دلال .همه چی زیرسردولته .نبودقانون فساداداری نبودن نظارت .وقتی دولت نمیتونه کنترل کنه .میندازن گردن دلال
Iran (Islamic Republic of)
وطن پرست
۱۶:۵۹ ۳۰ تير ۱۴۰۰
واقعاً باعث تاسفه هر روز یه چیزی قیمت نجومی پیدا کنه بعد هم بگن دلال پس این وسط دولت و قوه قضاییه و این همه ارگان نقششون چیه که یه دلال مملکت رو به هم بریزه واقعاً باعث تأسفه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۳۰ تير ۱۴۰۰
دولت؟ کدوم دولت؟ دولت ۸ ساله؟ فرصت بدید دولت مردمی بیاد...
Iran (Islamic Republic of)
حسن کاشانی فرد
۱۶:۵۲ ۳۰ تير ۱۴۰۰
خدایا نسل دلال وواسط از سر مردم کوتاه کن که هرجا صحبت از گرانی هست اسم دلال هست مثل زالو افتادن به جان مردم
انشالله خداوند نبست ونابود کند آنها که بجز منفعت خود چیزی نمی‌بینن ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۶:۵۲ ۳۰ تير ۱۴۰۰
ای بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۳۰ تير ۱۴۰۰
مجلس انقلابی احیانا نظری نداره، قیمت گذاری هایی که برای سیمان و فولاد اعلام کرده بودن چی شد
نه دولت نه مجلس نیستن به فکر ملت
Iran (Islamic Republic of)
ح
۰۶:۳۲ ۳۱ تير ۱۴۰۰
مجلس انقلابی
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۶:۳۶ ۳۰ تير ۱۴۰۰
۸۰ساله تو ۲۰ کیلومتری تبریز صوفیان .کارخانه سیمان داره با نهایت گازانبری کار میکنه .معلوم نیست سیمان کیسه ای ۱۰ تومان چرا تومملکت ۷۰ تومان پیدا نمیشه
معلوم نیست کسی هم نیست بیاد جواب چطور میلگرد ۱۴۰۰ تومانی شده ۱۸ هزارتومان
پس حق وحسابی هست که هیچ کس نمیتونه ،چون مسئولین خودشونم سهام دارن .وسهم خورن
Armenia
ناشناس
۱۶:۲۰ ۳۰ تير ۱۴۰۰
حاج حسن این قیمت هم ربطی به تحریم داره؟!مردم عادی نمی تونن قیمت رو بالا ببرند جز عده ای خاص که خودتونم درجریانش هستید ،واقعا حتی زمین خدا رو هم شما و دولتتون خشک کردید ،اگر یک ابادی بود به همت بی تدبیری شما و مسئولین نالایقتون ویرانه کردید ،دیگه خوراکی تموم شدسیمانم باید دورش رو خط کشید وبه همت شما خونه چندین برابر میشه
Iran (Islamic Republic of)
حسن کاشانی فرد
۲۰:۲۱ ۳۰ تير ۱۴۰۰
سلام خدا وطن فروشان نابود کند چه بلائی به سر مردم میاورد ؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۳۰ تير ۱۴۰۰
اسکندر وقتی حمله کرد به ایران غارت کرد بعد هر چه مانده تخریب ویران کرد حال دولت ایران است چه بلایی به سر مردم اقتصاد آمده چرا دوسال کارشناسان می گویند جلوی این دولت را بگیرید بی عدالتی ظلم فساد غارت چقدر پس دستگاه های مسول مجلس چه کار می کنند چرا سکوت کردن پس همه با هم شریک هستند بس کنید دست از سر مردم بردارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۳۰ تير ۱۴۰۰
با این بی تدبیری ها انتظار دارید مسکن ارزان شود؟
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۱۵:۱۰ ۳۰ تير ۱۴۰۰
اینها قطع شدن برق را بهانه می کنند تا قیمت سیمان را برای چندمین بار ببرند بالا . تا به مردم فشار بیاورند . و این کار دشمن هم می کند تا به مردم فشار بیاورند . ولی شما ها چرا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۳۰ تير ۱۴۰۰
برجام تحریم قطعی برق بهترین بهانه برای گرانی.مسئولین عزیزشیطان رافراری دادند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۳۰ تير ۱۴۰۰
تا وقتی عرضه دست یه عده خاصیه که میتونن با قیمتا بازی کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۳۰ تير ۱۴۰۰
دوباره افزایش قیمت خدا به دادمون برسه چند روز دیگه قیمت خونه سر به فلک میکشه
Iran (Islamic Republic of)
Ehsan
۱۳:۴۲ ۳۰ تير ۱۴۰۰
سلام لطفا پیگیری کنین
الان مسکن ملی رو به قیمت متری ۶ میلیون رساندند
و امتیازات پارکینگ و انباری رو هم جز متراژ می اوردند یعنی الان ۱۳۰ متر واحد با پارکینگ و راه پله و انباری برای ما ۷۸۰‌میلیون شده در حالی که گفته بودند متری بین ۱۸۰۰ تا ۲۳۰۰
هروز اجناس و مصالح گران میشود تازه اگه وام ۲۵۰ میلیونی هم تصویب بشه باید ۷۰۰ میلیون سود اونو بدیم
یعنی واحدی که قرار بود با وام ۳۰۰ میلیون تمام بشه داره به یک میلیارد و چهارصد میلیون تمام میشه و میگن اگه اقساط رو که هر۳ماه ۵۵ میلیون هست پرداخت نکنید واگذار میشود به دلالان.. و امتیاز بند ج رو دیگه نمیتونی بگیری
یه کارگر چطوری باید هر ۳ ماه ۵۵ میلیون بدهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۳۰ تير ۱۴۰۰
حاج اقا دانشمند فرمودند در دشمنی هاتون هم انصاف داشته باشید، همه منصفین میدانند نبود و صف های سیمان با هزار بی احترامی مامورین بازرگانی و اطلاعات دربازه تقریبی ۲ ماه تا یکی دو روز بعداز انتخابات ادامه داشت مردم جانشان به لباشان رسیده
Iran (Islamic Republic of)
عبدالله رضاعلی
۱۳:۰۵ ۳۰ تير ۱۴۰۰
هرروز باهربهونه ای برآ مردوم بدبختی درست می کنید
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۲:۵۴ ۳۰ تير ۱۴۰۰
سلام ،

در خوزستان می توانید سیمان را به حال خود رها کرده تا خود را بگیرد و
نیازی به چرخاندن مخلوط کن نیست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۳۰ تير ۱۴۰۰
امروز رفتم سیمان بخرم فروشنده گفت 52 تومن
گفت همینم نبری 2تا3روز دیگه باید 70 بخری؟
چرا این مملکت هرکی به هرکی شده و هرجور دوس دارن قیمتهارو میبرن بالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۳۰ تير ۱۴۰۰
ماشاالله به آقای رییسی دمش گرم
United States of America
ناشناس
۱۵:۵۸ ۳۰ تير ۱۴۰۰
تو که نمیدونی الان کی رئیس جمهوره همون کسی هستی که با انتخاب حسن روحانی کشور را به اینجا رسوندی
Iran (Islamic Republic of)
ايراني
۱۲:۲۱ ۳۰ تير ۱۴۰۰
قطع و وصل مكرر برق موجب شوك به آجرهاي نسوز ميشه هر ست آجر نسوز يه كوره سيمان 7 شوك تحمل ميكنه و قيمتي حدود 20 ميليارد تمن داره .... همين موجب شده شركت ها فقط به تبديل كيلينكر به سيمان مبادرت كنند و توليد كيلينكر توقف شده ... ادامه ميسر موجود قطعا موجب افت در توليد خواهد بود .... بهتر اينه هرچه سريع تر با شركت هاي توليد نيروگاه براي ساخت نيروگاه هاي جديد قرار داد بسته بشه وگرنه سال آتي آش همين آش و كاسه همين كاسه خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۳۰ تير ۱۴۰۰
دلالان باید حذف بشن از سیمان تا بره بالا هم قیمت هم مخصوصا سهم‌های سیمانی دولت خوب کاری کردبردش تو بورس کالا دمش گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۳۰ تير ۱۴۰۰
کاش می گفتین چقدر از سیمان کشور داره صادر میشه و با چه قیمتی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۳۰ تير ۱۴۰۰
باید رشد کنه سیمان هنوز جای رشد زیاد داره ۸۰درصدضررکردیم تواین یه سال تازه اگه ۸۰درصدرشد کنه به پول خودمون می رسیم
Iran (Islamic Republic of)
ف
۲۰:۱۶ ۳۱ تير ۱۴۰۰
اخه این بورس کالاست چه ربطی به بورس سرمایه داره وقتی نمیدونید نگید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۳۰ تير ۱۴۰۰
کشوری که نتواند چند کارخانه سیمان را سامان دهی کند ایا میشود دم از قدرت بزند0
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۳۰ تير ۱۴۰۰
ملت نابود شدن تمام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۳۰ تير ۱۴۰۰
فایده ای نداره هر کس در ایران ساز خودشو میزنه به بهانه 2 روز نداشتن برق قیمت ها رو افزایش بدن وظیفه چه کسی هست جلوی افزایش قیمت ها ر رو بگیره قوه قضاییه ریس جمهور چه نهاد و ارگانی؟؟؟؟؟؟؟؟ امیدوار م در دولت جدید یکی با اینها برخورد کنه وگرنه دوباره همین آش و همین کاسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۳۰ تير ۱۴۰۰
مردم معترض به فقر و بی ابی را نکشید خدا ازتون نگذره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۳۰ تير ۱۴۰۰
مردم معترض به فقر و بی ابی را نکشید خدا ازتون نگذره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۳۰ تير ۱۴۰۰
به جای بررسی الکی افزایش قیمت سیمان و دیگر اقلام، جلوی مافیای سیمان رو بگیرین این آقازاده های از خدا بیخبر کشور رو به باتلاق میکشن نمیدونم چرا ما مردم ایران همیشه باید تو سختی و فقر زندگی کنیم از لحاظ معادن فلزات گزانبها، نفت، گاز،.... تو دنیا تک هستیم اما در عین حال افسرده ترین مردم پر تورم ترین کشور دنیاییم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۳۰ تير ۱۴۰۰
سیمان وآهن خون ملت را گرفت چخبراست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۳۰ تير ۱۴۰۰
فقط باید گفت خوش به حال دلال ها تا زمانی که وضعیت دلالی درست نشه هیچ بازاری در کشور آرامش نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۳۰ تير ۱۴۰۰
قول دادید با رای دادن اوضاع تغییر خواهد کرد.اگر قرار است این گونه تغییر کند ان شاالله خود خدا جوابتان را به بدترین شکل بدهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۳۰ تير ۱۴۰۰
ضربه های اخری دولت دوحانی بر پیکره کشور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۳۰ تير ۱۴۰۰
دولت جدید هم همینه خیالت راحت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۳۰ تير ۱۴۰۰
در پاسخ به ناشناش 11 37
دولت بعدی مثل این نیس
بلکه بدتر از اینه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۳۰ تير ۱۴۰۰
خدا وکیلی درستش کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۳۰ تير ۱۴۰۰
کی؟!
آخرین اخبار