رئیس اداره حفاظت محیط زیست ورزقان از تشکیل پرونده قضایی برای عشایری که دام‌های خود را به صورت غیرمجاز در منطقه حفاظت شده دیزمار مستقر کرده اند خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،سید قمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست ورزقان  گفت:ورود و چرای غیرمجاز دام در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست  ممنوع است و جرم محسوب می‌شود.

او با اشاره به قوانین حوزه محیط زیست ادامه داد: بر اساس بند «د» ماده ۱۰ قانون شکار و صید، ماده ۱۶ قانون حفاظت خاک و ماده ۱۱ آیین‌نامه اجرایی قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست، ورود و چرای غیرمجاز دام در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست ممنوع است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ورزقان گفت: دامداران تعلیف غیرمجاز یقین بدانند در صورت مشاهده از سوی ماموران یگان حفاظت محیط زیست بدون هیچ اغماضی به مراجع قضایی معرفی خواهند شد و در این میان پرونده ۱۴ نفر از عشایر غیر مجاز پس از تکمیل به مراجع قضایی ارجاع شده است.

منطقه حفاظت شده دیزمار منطقه‌ای کوهستانی و جنگلی است که در حوزه استحفاظی شهرستان‌های خداآفرین، ورزقان و جلفا در شمال آذربایجان شرقی قرار دارد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.