فرماندار مرند از افزایش ۶۰ درصدی اعتبارات شهرستان مرند نسبت به سال گذشته خبر داد.

داود عباسی در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان مرند  گفت: اعتبارات ابلاغی شهرستان مرند از محل تملک دارایی‌ها در سال ۱۴۰۳ مبلغ ۱۹۴ میلیارد تومان می‌باشد که این مبلغ در سال گذشته ۱۲۱ میلیارد تومان بود.

وی در خصوص اعتبارات دهیاری‌های شهرستان مرند نیز بیان داشت: در سالجاری اعتبارات دهیاری‌های شهرستان مرند حداقل ۱۰ برابر نسبت به سال گذشته افزایش یافته و در جهت توسعه زیرساخت‌های روستایی هزینه شده است.

وی در ادامه به سیل خیز بودن برخی روستا‌های شهرستان مرند اشاره و خاطرنشان کرد: متاسفانه اعتبار تعلق یافته به اصلاح پل‌ها و جاده‌های روستایی شهرستان مرند بسیار کم می‌باشد که باتوجه به بروز بلایای طبیعی این مورد از ضروریات برخی روستا‌های شهرستان مرند می‌باشد.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با تاکید بر تسریع در اجرای عملیات پروژه‌های نیمه تمام شهرستان مرند افزود: اعتبارات تملک دارایی‌های شهرستان مرند برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام شهرستان کافی نیست لذا تمامی روسای ادارات باید شبانه روز تلاش کنند تا با جذب سرمایه گذار، خیرین و اعتبارات اضافی از ادارت کل، نسبت به تسریع در اجرای طرح‌ها اقدام کنند.

عزت اله حبیب زاده ادامه داد: طی مذاکرات انجام گرفته در ماه‌های اخیر، مبلغ ۱۲۰ میلیارد تومان برای اتمام اتوبان مرند-جلفا و نیز مبلغ ۵۰ میلیارد تومان برای اصلاح سه راهی میناخوردر کمربندی شهرستان مرند اعتبار اختصاص یافته است.

وی در ادامه با انتقاد از عدم اجرای طرح‌های حوزه گردشگری در شهرستان مرند تاکید کرد: با وجود اینکه قلعه تاریخی شهرستان مرند از مهم‌ترین آثار باستانی کشور محسوب می‌شود، اما در اثر بی توجهی مسئولین امر، در حال از بین رفتن و فراموشی است.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی افزود: برای آغاز طرح محوطه سازی قلعه باستانی مرند مبلغ ۳ میلیارد تومان اعتبار اختصاص دادیم و در ادامه نیز اعتبارات دیگری جهت اتمام این طرح اختصاص خواهیم داد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با بیان اینکه در سال ۱۴۰۳ اعتبار تمامی شهرستان‌های استان افزایش یافته است افزود: اعتبار ابلاغی از محل تملک دارایی‌ها برای آذربایجان شرقی مبلغ ۵.۳ همت می‌باشد که در مقایسه با سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.

فتح زاده اعتبارات ابلاغی به شهرستان‌ها را کافی ندانسته و گفت: مدیران شهرستانی اعتبارات ابلاغی را بعنوان تسهیل گر امور تلاقی کنند و شخصاً به دنبال راه‌های افزایش سرمایه در شهرستان باشند.

وی افزود: تمام ادارات شهرستان موظف هستند برنامه‌های مبتنی بر مولدسازی و جذب سرمایه گذار در شهرستان‌ها را به جد دنبال کنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه تمامی شهرستان‌های آذربایجان شرقی دارای ظرفیت‌های بزرگی در حوزه‌های مختلف هستند که می‌شود با سرمایه گذاری مناسب موجب ایجاد درآمد پایدار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.