معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از جذب بیش از 42 هزار میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، احمد شهریار،معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: سهمیه تخصیصی جذب تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی استان اردبیل به میزان 42 هزار و 500 میلیارد ریال می باشد که از این میزان شهرستان بیله سلوار با جذب 31 درصد اعتبارات رتبه نخست و شهرستان های گرمی و پارس آباد نیز به ترتیب با جذب 21 درصد و 17 درصد رتبه های دوم و سوم را به خود اختصاص داده اند.

وی تصریح کرد: از نظر جذب تسهیلات مکانیزاسیون از محل خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی در مجموع عملکرد استانی شهرستانهای بیله سوار، گرمی و پارس آباد رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص داده اند همچنین از نظر جذب سهمیه تخصیصی شهرستانی، شهرستانهای گرمی ، بیله سوار و نیر نیز به ترتیب حائز رتبه اول تا سوم گردیده اند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون تعداد 37 نفر از تراکتور و کمباین داران جهت اخذ گواهینامه به مدیریت راهنمایی و رانندگی معرفی شده اند و تعداد 51 نفر از متقاضیان خرید تراکتور و کمباین و ادوات کشاورزی با استفاده از تسهیلات بانکی به بانک کشاورزی معرفی شده اند.

شهریار افزود: نوسازی ناوگان مکانیزاسیون استان اردبیل با جدیت دنبال می شود و سعی و اهتمام دست اندرکاران بر این است تا از بکارگیری تراکتورها و مخصوصا کمباین های فرسوده و قدیمی و از رده خارج شده که میزان ریزش بالایی در برداشت محصول دارند اجتناب نمایند و به جای آن با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت بانکی با عاملیت بانک کشاورزی دستگاهها و ماشین آلات بروز و مجهز را جایگزین آن نمایند.

انتهای پیام/ح

افزایش جذب اعتبارات مکانیزاسیون کشاورزی در اردبیل

 

برچسب ها: کشاورزی ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.