نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: رتبه 27 استان اردبیل در آبیاری مکانیزه به هیچ عنوان پذیرفته نیست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رضا کریمی، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رتبه ۲۷ استان در آبیاری مکانیزه به هیچ عنوان پذیرفته نیست، ادامه داد: متاسفانه آمار و ارقام ارائه شده از سیمای کشاورزی استان بر خلاف برنامه های مصوب مجلس است و لازم است مسئولان استانی در این خصوص بازنگری داشته باشند.

وی تاکید کرد: به منظور بهبود وضعیت کشاورزی در کشور، کمیسیون کشاورزی برای برنامه ششم توسعه برنامه هایی در نظر گرفته است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس افزود: از جمله میزان ضریب خوداتکایی محصولات کشاورزی تا پایان برنامه ششم می بایست به ۹۵ درصد افزایش یابد.

به گفته کریمی ضروری است افزایش محصولات راهبردی، ارتقا کیفیت مکانیزاسیون کشاورزی، توسعه شرکت های دانش بنیان و تبدیل اراضی شیب دار به باغات مورد توجه قرار گیرد.

وی توجه به عملیات آبخیزداری را از اهداف دیگر برشمرد و اضافه کرد: همچنین پیش بینی شده معادل ۱۰ درصد از ورودی صندوق توسعه ملی به بخش کشاورزی اختصاص یابد.

کریمی به ضرورت اختصاص کمک های فنی اعتباری به بخش کشاورزی این استان نیز تاکید کرد و افزود: ۶۰ میلیارد تومان کمک فنی اعتباری به استان ابلاغ شده و لازم است به بخش کشاورزی از این مبلغ کمک شود.

وی تصریح کرد: از سویی میزان درآمد استان اردبیل کمتر از میانگین کشوری است و لازم است برنامه های حمایتی ویژه برای استان به ویژه در بخش کشاورزی پیش بینی شود.

 

انتهای پیام/ح

میزان درآمد استان اردبیل کمتر از میانگین کشوری است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار