۴۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحد‌های صنعتی استان اردبیل اختصاص یافت

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: ۴۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحد‌های صنعتی این استان اختصاص یافته که از سوی بانک‌های عامل در حال پرداخت است.

حسین پیرموذن رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی استان اردبیل با تاکید بر لزوم حمایت جدی بانک‌های عامل در زمینه پرداخت تسهیلات به طرح‌های تولیدی اظهار کرد: استفاده از ظرفیت‌های موجود برای جذب منابع به استان و همکاری اتاق بازرگانی با بانک‌ها برای تسهیل روند اخذ این تسهیلات بسیار مهم و ضروری است و انتظار می‌رود این تسهیلات سرمایه‌گذاران و واحد‌های تولیدی را یاری کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی استان اردبیل افزود: فرآیند صدور مجوز‌های صنعتی در اردبیل از لحاظ سرعت و تعداد، رشد قابل توجهی پیدا کرده است.

پیرموذن با بیان اینکه فعالیت‌های قابل توجهی از سوی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حال انجام است گفت: میزان سرمایه‌گذاری در این حوزه با اجرای طرح توسعه صنعتی استان در حال افزایش بوده و انتظار می‌رود همین روند ادامه داشته باشد.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی اردبیل با بیان اینکه هزینه اجرا و تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی بر عهده دولت است، گفت: در یک سال اخیر صدور مجوز واگذاری زمین به بخش خصوصی سه برابر افزایش یافته است.

پیرموذن در عین حال گفت: بر اساس ماده ۵۴ قانون حمایت از استقرار شهرک‌ها، به دولت اجازه داده شده در قالب بودجه سنواتی کمک‌های لازم را به شهرک‌ها و نواحی دولتی و غیردولتی در تامین زیرساخت‌ها از جمله آب، برق، گاز و دیگر زیر ساخت‌ها تا درب واحد‌ها انجام دهد که این قانون در استان اجرا نمی‌شود.

پیرموذن با بیان اینکه رتبه استان اردبیل در زمینه فضای کسب و کار در استان مطلوب نیست، افزود: برای تسهیل و بهبود فضای کسب و کار باید محیط کسب و کار در استان ساماندهی شود و در این صورت می‌توان امیدوار بود رتبه فضای کسب و کار استان ارتقا یابد.

وی ادامه داد: مشکلاتی مانند کسب نتیجه از بابت استعلام‌ها، جوابگو نبودن به موقع سازمان‌ها، مشکلات مربوط به تامین اجتماعی، صادرات غیرنفتی و مسایل مرتبط با سازمان امور مالیاتی منجر به پایین آمدن رتبه این استان در زمینه فضای کسب و کار شده است.

برچسب ها: تسهیلات ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.