رئیس شبکه بهداشت ملایر گفت: تاکنون ۳۰ هزار نفر معادل ۱۰ درصد مردم شهرستان واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محسن ترکاشوند، رئیس شبکه بهداشت ملایر گفت: تاکنون ۳۰ هزار نفر یعنی ۱۰ درصد مردم شهرستان ملایر دز اولیه واکسن کرونا را دریافت کرده اند و با افزایش واکسن در مراکز بهداشتی روزانه ۲ هزار و ۱۰۰  نفر می توانند در شهرستان واکسن بزنند.

او افزود: دیروز هم هزار و  ۳۵۴ نفر از متولدین ۱۳۴۰ و قبل از آن، واکسینه شدند.

رئیس شبکه بهداشت ملایر با اشاره به واکسیناسیون ۷۵ درصد گروه سنی ۷۰ سال به بالا در شهرستان، گفت: تاکنون هیچ عارضه‌ای از تزریق واکسن در شهرستان ملایر گزارش نشده است و برخی از افراد واکسینه شده که به کرونا مبتلا شدند، به نوع خفیف بیماری دچار شدند.

ترکاشوند مهم‌ترین منشاء شیوع بیماری را حضور در دورهمی‌های خانوادگی و مراسم عروسی دانست و بیان کرد: تا امروز ۱۴۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های امام حسین (ع) و دکتر غرضی بستری هستند و خوشبختانه به‌ علت تکمیل واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال، آمار مرگ و میر ناشی از بیماری کاهش یافته است.

او ادامه داد: با توجه به افزایش میزان درگیری کودکان در کرونا دلتا، هم اکنون ۱۰ کودک با علائم اسهال و استفراغ در بیمارستان مهر ملایر بستری هستند.

او گفت: سرعت انتقال بیماری در کرونا دلتا به ۸ تا ۱۲ برابر افزایش یافته است و بهترین کار، رعایت فاصله اجتماعی و اجرای کامل شیوه نامه های بهداشتی است.

ترکاشوند به ضرورت داشتن تعهد و مسئولیت اجتماعی کاسبان برای حفظ سلامت مردم تاکید و اضافه کرد: اصناف با رعایت فاصله اجتماعی و رعایت شیوه نامه های بهداشتی فعالیت داشته باشند و شبکه بهداشت و درمان نیز با حداکثر توان نظارت از واحد‌های صنفی را دستور کار خود قرار می‌دهد.

هم اکنون شهرستان ملایر در وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا قرار دارد و از ابتدای همه گیری ویروس کرونا  تاکنون سه هزار و ۵۱۲ نفر در بیمارستان های این شهر برای ابتلا به ویروس کرونا بستری شده اند.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار