یک مقام ارشد کشور ترکیه از راه‌حل دو دولتی شدن قبرس حمایت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «فخرالدین آلتون» مدیر دفتر ارتباطات دفتر ریاست جمهوری ترکیه، از راه‌حل دو دولتی شدن قبرس حمایت کرده است.

این مقام ارشد ترک در بیانیه امروز (یک‌شنبه) خود گفت: «راه‌حل دو دولتی در قبرس که در آن شهروندان ترکیه و یونان حقوقی برابر داشته باشند، بهترین و واقع‌بینانه‌ترین راه است. ترکیه به‌دنبال راه‌حلی برای از میان برداشتن مشکلات و رایزنی درباره آن‌ها است.»

به‌تازگی «نیکولاس پاناگیوتوپولوس» وزیر دفاع یونان، در نشستی مدعی شده بود که ترکیه حقوق بین‌المللی را نقض و منطقه را دچار ناامنی و بی‌ثباتی کرده است.

«خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه، در واکنش به سخنان وزیر دفاع یونان، آن را محکوم کرد و گفت: «یونان سیاست فتنه‌انگیز و تهاجمی را در پیش گرفته است.»

او همچنین گفته بود: «ترکیه و یونان باید اختلافات خود را درباره دریای اژه، دریای مدیترانه شرقی و قبرس به‌صورت مذاکرات دوجانبه و براساس حقوق بین‌المللی حل کنند. ترکیه نسبت به حقوق بین‌المللی، حقوق دوجانبه و تاریخی آگاه است و از قدرت حفظ حقوق خود نیز برخوردار است. ترکیه هیچ چشم‌داشتی به اراضی و حاکمیت دریایی یونان ندارد. اما با قدرت تمام از حقوق خود در قبرس و "وطن آبی" ترکیه دفاع خواهد کرد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۲۸ تير ۱۴۰۰
جمهوری ترک قبرس شمالی
جمهوری یونانی قبرس جنوبی
آخرین اخبار