رئیس دادگستری راور گفت: طرح پیشگیری از وقوع جرائم و صدمات ناشی از رانندگی بدون گواهینامه و تصادف با موتورسیکلت در راور اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  ابوالفضل فرح بخش رئیس دادگستری راور در جلسه شورای پیشگیری وقوع جرم شهرستان راور که با موضوع رونمایی از طرح پیشگیری از وقوع جرائم و صدمات ناشی از رانندگی بدون گواهینامه و تصادف با موتورسیکلت برگزار شد گفت: یکی از وظایفی که دولت در قبال مردم دارد مقابله با پدیده بزهکاری است و دولت باید در قبال برخی از جرائم عمومی مثل رانندگی بدون گواهینامه از جامعه و مردم حمایت کند.

او بیان کرد: مبارزه با جرائم با اهدافی همراه هست، یکی از این اهداف اصلاح سازی مجرم است و اصلاح مجرم به شکل مجازات است که مجازات آن در قانون پیش بینی شده است بنابراین با مجازات دنبال اصلاح هستیم.

رئیس دادگستری راور افزود: یکی دیگر از اهداف ناتوان سازی شخص است، وقتی شخصی حبس می‌شود یا جزای نقدی برایش در نظر گرفته می‌شود در واقع قسمتی از مال و آزادی وی گرفته می‌شود و از این طریق شخص را ناتوان می‌کنیم که در جامعه زمینه جرم را ایجاد نکند.

او گفت: از دیگر اهداف مبارزه با جرائم و اعمال مجازات، پیشگیری از وقوع بزه است با مبارزه با جرائم نه تنها پیشگیری می کنیم شخصی که مرتکب بزه شده است در آینده مرتکب بزه نشود بلکه باعث می‌شود سایر افراد جامعه هم که سرانجام و مجازات از ناحیه دادگستری را می‌بینند به سراغ بزه نروند.

ابوالفضل فرح بخش تصریح کرد: در اصل ۱۵۶ قانون اساسی یکی از ماموریت‌های قوه قضائیه که در سند ارتقا یافته تحولِ قضایی هم پیش بینی شده پیشگیری از وقوع بزه است.

او بیان کرد: امروز در نهاد‌ها و سازمان‌هایی که وظیفه مبارزه با جرم و جرائم را دارند اعم از دادگستری، سپاه، نیروی انتظامی و قوای قهریه نهادی به نام پیشگیری از وقوع بزه وجود دارد.

فرح بخش اظهار کرد: لذا امروز از نهاد‌های مختلف درخواست می کنیم در حوزه پیشگیری از جرائمی که مرتبط با تخلفات رانندگی است به ما کمک کنند تا در راستای اهداف پیشگیرانه که امروز مورد تاکید مقام معظم رهبری و ریاست  قوه قضائیه است حرکت کنیم.

او در پایان گفت: موثرترین راهِ مبارزه با پدیده بزهکاری پیشگیری از بزهکاری است و اصلی‌ترین هدفِ نیروی انتظامی و دادگستری نیز پیشگیری از وقوع بزه است.

مجتبی استوارزاده دادستان راور گفت: تا به امروز جلسات زیادی مرتبط با این طرح برگزار کرده ایم و خدا را شکر که همه‌ مسئولان از این طرح حمایت کردند.

او گفت: ان شاءالله این طرح، از طریق اطلاع رسانی طرح موفقی باشد و توقیف موتورسیکلت نداشته باشیم، اما اگر ناچار باشیم به سراغ برخورد قهری خواهیم رفت.

دادستان راور بیان کرد: رانندگی بدون گواهینامه جرم بوده و از حالت تخلف راهنمایی و رانندگی خارج است که این باید به خانواده‌ها آموزش داده شود.

او گفت: ان شاءالله این طرح با قدرت ادامه پیدا کند و حتی به سمت روستا‌ها برود و سایر ادارات دولتی نیز در این طرح همکاری کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار